11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    DESMEV

Importeren HV30, iMovie probleem

Heb met de (voor mij) nieuwe Canon HV30 een filmpje geschoten en wil de beelden in iMovie 5.0.2 importeren, maar krijg een heel vreemd kleurbeeld. Alleen maar rose en groene beelden. Afspelen op de camera op een 50″ gaat perfect met heel natuurlijke kleuren. In iMovie vind ik niets bij instellingen om iets aan te passen. Iemand enig idee?

Bij iMovie kies ik dan bij het importeren voor HDV 1080i instelling. Zo is de film ook opgenomen.

Bijdrager
    Fester

Ten eerste, van harte met de mooie camera, het moet gaan lukken in iMovie 06 HD
    De HD staat inderdaad voor de kwaliteit.
    Eerlijk gezegd ben ik het vergeten, ik heb wel met 05 gewerkt, maar ben bang dat 05 je camera niet aan kan.

Bijdrager
    DESMEV

De versie 5 draait op m’n G5 iMac. Kwam zojuist op een G4 iBook versie 6 tegen. Daar even op geprobeerd en ondanks het trage, 1/8e snelheid importeren zagen daar de kleuren er wel goed uit. Ga nu even proberen om HD6 naar m’n Imac te verplaatsen. Wie weet lukt dat zonder installatie.

En inderdaad was ik perplex wat de camera laat zien op een 50″. Was DV signaal gewend met andere camera, maar dat valt in het niet wat kwaliteit betreft.

Bijdrager
    DESMEV

Overgezet is gelukt en iMovie 6 draait. Importeren gaat goed.
    Dank

Vraagje: is het ergens in iMovie6 in te stellen dat je rechts meer clips kan zien dan de 2 kolommen die ik nu zie?

Bijdrager
    Fester

Het was mij geeneens opgevallen, maar het zijn en blijven 2 kolommen.
    Als ik nu een andere camera moest kopen werd het inderdaad de Canon.
    Een klein jaar geleden heb ik een 3 ccd tape camera van de kinderen gekregen, heb nu 2 projecten af en nog 2 staan op de iMac, maar verbaas mij toch over het betere ( scherper, kleurrijker, helderder e.d. ) kwaliteit tov de vorige camera.
    Ben nog niet toe aan de schimmige wereld van Avcd en kaart/dvd camera’s, deze techniek is mij iets te complex met de huidige mogelijkheden.
    Ben in ieder geval blij dat je nu kan editen.
    Sucses.

Bijdrager
    Alex103

Hallo,

ik heb een G5, iMovie 6, en een Canon HD30. Nu lees ik hier dat het gelukt is om video in iMovie 06 over te zetten. Mijn vraag: hoe? Bij mij wordt de camera niet herkend.

Bijdrager
    DESMEV

Om te beginnen met de makkelijkste: Heb je camera op play staat?

Bijdrager
    Alex103

Nou, moe, zeg.

Ik heb de camera al een tijd, maar heb deze enige tijd niet meer gebruikt. Ik heb naar alle aansluitingen zitten kijken, maar de Firewire over het hoofd gezien. En uiteraard kwam ik er pas achter nadat ik dit bericht verstuurd heb.

Ik heb dus geprobeert om een klein stuk HD-video te importeren, maar dat lukt niet erg goed. Ik ga later meer spelen.

Wat ik nu wel zie is dat het niet zo eenvoudig en secuur gaat als met gewone DV. Kennelijk is meer inleestijd nodig. Tja, kerst staat voor de deur, dus ook veel tijd om te proberen.

In ieder geval dank voor het antwoord.

Bijdrager

Zelf ben ik in het bezit van de HV20, bijna dezelde spec’s qua hardware.
    Het van de camera naar iMovie overzetten gebeurt 1 op 1, dus niet trager als met gewoon DV (bij mij in ieder geval niet…)

Succes en veel plezier met de camera:)

Bijdrager
    Alex103

Ik heb nog een G5 1.6 GHz. En mijn eerste indruk was i.i.g. dat het niet gelijk ging als bij mijn DV-camera (een Canon MV740i).

Maar met kerst voor de deur en veel tijd om te prutsen ga ik me er in verdiepen.

Eerst nog een vraag: ik heb verschillende overgangen en effecten, werken die net zo goed als bij DV?

Alvast voor iedereen een prettige kerst.

Bijdrager
    rotrax

even een vraagje over de hv30. nu de dollar zo laag is is het kopen van deze camcorder in de USA echt aantrekkelijk (bij amazon) mijn vraag is. heb je dan problemen met de voeding qua aansluiting?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.