16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Sylvester

Importeren fel beschadigde cd : loopt vast (in een loop)

Ik weet niet wat jullie ervaring met importeren van CD’s in iTunes is, maar ik heb er af en toe een vervelend probleem mee.
    Als ik er ééntje wil importeren die fel beschadigd is, dan loopt hij op een gegeven moment vast.
    Echt vast is het niet, je hoort dat de drive telkens tikt, ten teken dat hij ergens op een slechte track komt.
    Maar het vervelende is dat hij er niet uit komt. Het lijkt alsof hij in een loop komt. En stoppen is onmogelijk.

Ja, je kan natuurlijk quitten, met command-optie-esc, maar ik voel me daarmee niet zo op m’n gemak. Wat gebeurt er dan met de iTunes library als je telkes zo moet onderbreken? Geraakt die niet corrupt?
    En ook als je zo stopt, doet hij soms nog lustig voort…

Wie heeft dergelijke ervaringen gehad?

Bijdrager
    Turbanus

Kopieer de bestanden van die cd dan niet rechtstreeks in iTunes, maar in een mapje op de desktop. Doe dat een voor een, zodat je precies weet welk bestand niet lukt.

Bijdrager
    rbandel

Wat ook nog geprobeert kan worden, is de optie aanvinken in iTunes bij importeren ‘Gebruik foutcorrectie bij lezen audio-cd’s’
    Misschien dat dit bij sommige CD’s het probleem oplost.

Bijdrager
    Sylvester

dat was ik nog vergeten te zeggen : die optie had ik al ingeschakeld, doch geen resultaat.
    Fouten te groot?

Het kopiëren naar de harddisk is ook geen optie, want dan moet je evenzeer van de CD lezen, en loopt dan ook vast. Natuurlijk is dan wel je library gevrijwaard van problemen hé.

Bijdrager
    computer space
    ”Sylvester”

Het kopiëren naar de harddisk is ook geen optie, want dan moet je evenzeer van de CD lezen, en loopt dan ook vast. Natuurlijk is dan wel je library gevrijwaard van problemen hé.

Iedere track los verslepen kan in zo verre helpen dat je misschien wel 9 van de 10 nummers op je HD krijgt.

Bijdrager
    Turbanus

:wink:

Bijdrager
    CalmCruiser

houd de CD even onder de stomer van je expresso machine, daarna theedoekje erover heen en dan is ie weer als nieuw

Bijdrager
    Sylvester

En dan heb je een kromme CD die naar koffie ruikt en smaakt?
    Is dat een grap?

Bijdrager
    MDF

Als ik zo een CD heb (gebeurt wel af en toe eens) dan kan ik iTunes zonder probleem force quiten en terug opstarten. Geen probleem met de library. Ik zie vooraf waar hij gebleven is met importeren en op welk nummer hij zich “verslikt”.
    Vervolgens vink ik dat nummer en alle voorgaande uit (vinkje uitzetten voor de te importeren nummers) en laat ik de CD terug importeren. Meestal lukt het dan wel. Heb ik dan toch de volledige CD minus 1 nummer …

Bijdrager
    Turbanus

Geef die CD een beurt man en ga tot het gaatje!!!:evil: :innocent:

Bijdrager
    tuinman
    ”Turbanus”

Geef die CD een beurt man en ga tot het gaatje!!!:evil: :innocent:

:D

Bijdrager
    n8n

gewoon downloaden die cd, je hebt er immers rechten over betaald.

Bijdrager
    Sylvester

waarom zou ik ze nog eens downloaden, er alweer voor betalen, en dan nog eens tegen een lage kwaliteit?

Bijdrager
    n8n
    ”Sylvester”

waarom zou ik ze nog eens downloaden, er alweer voor betalen, en dan nog eens tegen een lage kwaliteit?

ik bedoelde niet in de store, ik vind so called ‘ilegaal’ downloaden legaal zodra je de rechten over de muziek al hebt. 196 Kbp/s is geen luxe meer tegenwoordig

Bijdrager
    Sylvester

ha, bon, maar dat zijn van die CD’s die je in dat kanaal zeker niet gaat vinden.

Anoniem

Zoals eerder gezegd: gewoon elk nummer apart in iTunes importeren (gebruik de “vinkjes”). Heb dat probleem ook een paar keer gehad, met een beetje geluk gaat het om slechts één nummer dat te beschadigd is om nog te gebruiken.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.