15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Groeneveld

importeren dvd's in Imac van begin 2008

Is er iemand die mij op het goede spoor kan zetten. Ik heb van alles geprobeerd om de door mijzelf gebrande dvd’s met video terug te zetten in mijn computer, maar helaas zonder resultaat. Door mijzelf gebrande dvd’s met foto’s krijg ik wel geimporteerd.
    Ik heb een Imac van begin 2008.
    Bij voorbaat hartelijk dank.
    Met vriendelijk groet/christina (1933)

Bijdrager
    Joffry

Zijn het films ? Heb je “Handbrake” geprobeerd ?

Bijdrager
    Groeneveld

Hallo Joffry

Het zijn videofilms, met een videocamera opgenomen en gebrand op een dvd.
    Sorry maar wat is een “Handbrake”?

Christina

Bijdrager
    Joffry

“Handbrake” is een converteerprogramma. Kijk even of je vraag hier beantwoord wordt.

Bijdrager
    Groeneveld

Hallo Joffry

bedankt voor de tip, maar het gaat mij helaas niet lukken. Ik heb “handbrake” gedownload maar
    het lukt niet. Ik geef het op.

met vr.groet/Christina

Bijdrager
    Joffry

Opgeven kan altijd nog. Handbrake werkt alleen als je ook VLC open hebt. Als je de DVD ziet op je scherm, sleep je deze naar “Desktop”.

Dus nu eerst VLC downloaden

VLC moet geopend zijn

Handbrake openen (Als DVDplayer opent, moet je deze sluiten.
    Je sleept nu de DVD naar Desktop – zie afbeelding – klik op open (video files)
    Dan klik je hoe je wil converteren , dus b.v. Regular-Normal
    Daarna bij Handbrake > File > start encoding aanklikken

Handbrake

Bijdrager
    Groeneveld

Hallo Joffrey,

hier ben ik weer. VLC en handbrake beiden open. dvd icoon op bureaublad, maar ik zie helaas
    geen “desktop”.

Jij gaf aan -zie afbeelding- maar die afbeelding is niet overgekomen.
    Ik zie wel in handbrake: File: Users/willemgroeneveld/desktop/movie.m4v,

maar daar kan ik niets mee.

vr.groet/Christina

Bijdrager
    Joffry

Klik bij mijn vorige post op “Handbrake” dan kom je op de site van “ImageShack” (dat is een hosting bedrijf) en klik dan op de “image” onder “my images”, dan wordt dat beeld vergroot en zie je Handbrake met Desktop aangeklikt.

Bijdrager
    Groeneveld

Ik heb je raad opgevolgd en ook inderdaad Handbrake met Desktop gevonden, maar
    deze accepteert mijn dvd icoon niet. VLC stond open.
    Het is tobben.

Moderator
    unSOUND

En als je nu de map “VIDEO_TS” van de DVD naar je bureaublad sleept ? Lukt dat wel ?

Bijdrager
    Groeneveld

Beste helpers,

heb de map “VIDEO_TS” van de DVD naar het bureaublad gesleept en heeft even geduurd voor de dvd gekopieerd was, maar via handbrake lukt het mij niet om de dvd te converteren.

ik heb wel de map ‘VIDEO_TS” naar de open VLC speler gesleept en vandaar kan ik de film afspelen.
    Is dat de bedoeling en kan ik de film dan ook op mijn TV afspelen?

Vr. groet van een bejaarde digibeet

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan wat je precies wilt… Wil je er een nieuwe DVD van maken, of een bestand wat je op de computer gaat afspelen ?

Bijdrager
    Groeneveld

Beste unSOUND,

de bedoeling was om mijn zelfgebrande dvd’s weer terug te zetten en via een verbinding vanaf computer (draadloos via apple TV of via bekabeling) naar TV om de video’s af te spelen op de TV.

Dit gaat nu uiteraard ook via m’n blue ray speler, maar ja via de computer leek me wel leuk. Hoewel dat misschien niet zo handig is, want een blue ray speler verbetert nog de kwaliteit.
    Dat is het verhaal en het is ook gewoon bezig zijn.

Het vreemde vind ik wel als ik dvd schijf in de computer stop, niet de dvd speler te voorschijn komt maar
    het programma iDVD.

vr.groet/Christina

Moderator
    unSOUND

Je kunt eventueel het programma MPEGstreamclip proberen, die kan ook DVD’s openen en exporteren naar films voor op de Mac / iPod / iPhone / iPad / AppleTV.

Bijdrager
    Groeneveld

Beste unSOUND

mijn excuses voor de late reactie. Ben helaas een tijdje uit de running geweest.
    MPEGstreamclip heeft ook niet gewerkt.
    Ik ben nu op zoek naar een video converter om mijn zelfgebrande video dvd’s om te zetten, zodat
    ik de video’s vanaf mijn computer naar de HD TV kan zenden.
    Bij een dealer van Apple hebben zij mij geadviseerd in de APP store te zoeken, maar ik zie door de
    bomen het bos niet meer.
    Is er iemand die ervaring heeft met video converters en mij advies kan geven?
    Alvast hartelijk bedankt.

vr.groet/Christina

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.