8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    henkada1

Importeren BMP in Aperture

Images in BMP format can now be imported!!
    Dit stond in de release notes van Aperture 3.1 maar is niet zo.

Ik krijg het niet voor elkaar om BMP te importeren in Aperture. Ik ben bang als ik de bitmaps omzet naar jpeg er kwaliteitsverlies optreedt.
    Ook las ik iets over automator.

Iemand ervaring om dit op te lossen

Moderator
    unSOUND

Versie 3.1.3 importeert bij mij gewoon BMP bestanden… Zijn ze toevallig in een aangepaste codering opgeslagen ? ( 1, 2 of 8 bits in plaats van full color ? )

Bijdrager
    henkada1

Mijn dochter heeft met een film camera gefotografeerd. De foto’s zijn gescand en in BMP op een dvd geschreven. Ik weet niet wat je bedoelt met 1,2 of 8 bits.

Wellicht moet ik in de import settings iets aanpassen? Ik heb veel geprobeerd, maar misschien heb je een tip voor mij?

Moderator
    unSOUND

Het aantal bits gaat om de kleurruimte. Kun je de foto’s wel openen met bijvoorbeeld Voorvertoning ?

Bijdrager
    nookie
    henkada1 op 20 september 2011

ImIk ben bang als ik de bitmaps omzet naar jpeg er kwaliteitsverlies optreedt.

Het kwaliteitsverlies waar je bang voor bent was al opgetreden toen er met de filmcamera foto’s geschoten, vervolgens ingescand en ook nog eens als bitmap bewaard zijn.

Veel blijft er op deze manier niet meer van over….

Bijdrager
    henkada1

Via de “gewone” import mogelijkheid lukte het mij niet.
    WEL alles selecteren in Finder en OPENEN met Aperture. Voila.

Dank voor de reacties.

Bijdrager
    Ir.Bob
    nookie op 20 september 2011

en ook nog eens als bitmap bewaard zijn.

Opslaan als bitmap betekend niet (direct) kwaliteitsverlies…

Bijdrager
    iep

Je gaat van analoog naar digitaal, dan maakt het geen hol uit in welk formaat je opslaat, je zult kwaliteitsverlies lijden. Opslaan als bitmap betekent in dit geval dus ook kwaliteitsverlies.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.