7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Quirijn123

importbestanden veranderen

hallo allemaal,

met Imovie 09 digitaliseer ik oude hi8 bandjes Imovie maakt er dan een .dv bestand van hoe verander ik dit naar een ander bestandsoort van?
    dus niet dat ie na het importeren een dv bestand er van maakt maar een m4v of een avi

groeten

Bijdrager
    SanderTreur

In iMovie timeline zetten en exporteren?
    Mag ik trouwens vragen hoe je die bestanden importeert? Met een Hi8 camera? Ik heb vorige week nog wat van die bandjes overgezet, maar ik heb daar een apparaatje voor gekocht..
    iMovie herkent die camera bij mij namelijk niet.

Bijdrager
    MacTS

iMovie zal zo’n camera bij niemand herkennen, want Hi8 is analoog en natuurlijk heb je daar dan een ‘apparaatje’ bij nodig om beeld en geluid te digitaliseren, een DA-converter.

Moderator
    unSOUND

Meeste Digital8 camera’s kunnen ook Hi8 bandjes lezen…

Bijdrager
    shanna61

Inderdaad unsound.
    Ik heb zelf ook nog een digital8 camera waar ik zowel 8mm tapes als hi-8 mee in kan lezen via de firewire aansluiting.

Bijdrager
    SanderTreur

Aha, FireWire. Ik heb het idee dat mijn FW800 aansluiting in m’n iMac kapot is.. want zelfs mijn LaCie externe HDD wordt niet herkent (en bij een andere iMac wel). Maargoed, zo’n apparaatje van €30,- doet t ook prima!

Bijdrager
    Quirijn123

Ik gebruik een ad converter (van greentech volgens mij), kost ongeveer 100 euries.. aangesloten aan een Hi8 Camera

als ie hem de camera niet pakt moet je command i indrukken

Idd, als je het in de timline zet en dan exporteert is een idee, maar dan moet je de computer weer 12 uur aan laten staan. Wat ik bedoel is dat als ie klaar is met de capture datie er dan geen dv van maakt maar een avi of m4v bestand.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.