10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Johnyw

[Opgelost] Import raadsel met Photos ?

Begrijpe wie kan, en ik word er zowaar tureluurs van.

Ik kreeg van een client een map met daarin 190 jpg’s.

Ik moet daar een album van maken: no problema’s denk ik dan: photo’s (mijn Mac gebruikt Engels als taal).

Begrijp mijn verbazing als, wanneer ik deze map wil importeren, photo’s aangeeft dat er 547 foto’s inzitten ???

Ik heb die nagekeken en er zitten geen dubbels in, waar komen die dan vandaan? En nog belangrijker, hoe los ik dat op?

Bedankt voor de welkome hulp alvast.

Johny

originele map

in Photo's

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    SvS

Wat staat reeds in Photos?

Is aantal 547 misschien uitkomst van optelsom van bestaande foto’s + 192 (IMELE)?

Misschien zeg ik wat stoms, want ik gebruik Photos niet.

Bijdrager
    Johnyw

@svs Bedankt voor jou reactie. Het antwoord is neen, er is geen enkel rekenkundig verband …

Bijdrager
    bartvdv

Misschien zit er een ‘filmrolletje’ tussen de beelden dat de klant meegekopieerd heeft.

Bijdrager
    SvS

<p class=”cite”>bartvdv op 20 maart 2018 om 13:00</p>
    Misschien zit er een ‘filmrolletje’ tussen de beelden dat de klant meegekopieerd heeft.

Leg uit, graag. Alvast dank.

Bijdrager
    r.heijma

Of een Burst. Wordt misschien als 1 item gezien.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 4 weken geleden door  r.heijma.

Bijdrager
    Leonard1948

Sommige camera’s maken per klik wel 3 foto’s;  ik zou de map eerst even in Finder bekijken

Moderator
    Night

Kan de map nog onderliggende mappen bevatten? In dat geval kunnen daarin wellicht nog foto’s staan die in eerste instantie niet meegerekend worden.

Verder denk ik ook nog aan multiple-LDR HDR foto’s

Bijdrager
    Johnyw

Ja, inderdaad, een onderliggende map, dat was het…ik had dat eerst helemaal niet in de smiezen… ik moest flink naar onderen scrollen om ze tegen te komen…. stom, maar opgelost dus.

Bedankt iedereen

Moderator
    Night

Soms kan de oplossing zó eenvoudig zijn:-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.