20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Beech

iMovie/Theater werkt (ook) niet op Apple TV 4

Onlangs een Apple TV 4 aangeschaft, o.a. omdat ik graag mijn video’s in iMovie/Theater op mijn TV wil bekijken. Het lukt natuurlijk wel via Airplay vanaf mijn iPad naar de Apple TV 3, maar rechtstreeks vanaf de ATV 3 via de app Theater lukte niet. Je ziet veel discussies, soms wordt er vermeld dat het wel lukt op de ATV 4, anderen schrijven dat er niet meer dan 51 filmpjes in mogen zitten…. Het lukt mij ook niet op de ATV 4, ik krijg na een tijdje de mededeling dat de verbinding met iCloud is mislukt en dat ik het later nog erns moet probern.
    Zijn er forumleden waarbij het wel lukt ?

Bijdrager
    ronaldbob

ja hoor bij mij wel!!

Bijdrager
    Beech

Hoeveel video’s heb je in Theater ?

Bijdrager
    ronaldbob

nu 2 korte filmpjes.

in Imovie bestanden importeren en dan maken zoals je wilt en exporteren naar theater. Apple tv4 aanzetten en bij apps zoeken naar imovie theater

Bijdrager
    Beech

Ik heb 1250 filmpjes in Theater staan. Op de iMac en de iPad is het geen probleem die te vertonen, maar met de Apple TV lukt het niet: “kan geen verbinding maken met iCloud, wellicht is de internetverbinding onderbroken. Probeer het later nog een keer”.

Bijdrager
    App69

Ze mogen ook niet langer zijn dan 15 min.

Bijdrager
    Beech

Dat weet ik wel, die kan ik niet op de iPad zien. Zijn er mensen, die meer dan 100 filmpjes in Theater hebben staan en die op de ATV 4 te bekijken zijn ?

Bijdrager
    App69

Het hangt ook af van je iCloudopslag als ik me niet vergis. Ik weet natuurlijk niet hoeveel opslag je hebt.

If you ever run out of space in iCloud, an alert icon appears in the top-right corner of your movie, indicating that you can’t upload new movies.

Bijdrager
    Beech

Ik heb 1 TB opslag, het maximum dus. Er is nog een dikke 600 GB vrij.

Bijdrager
    App69

Ik heb er maar een stuk of twintig in iMovie Theater staan. Maar werkt wel feilloos op zowel een TV 3 en TV 4.
    Zou toch eens contact opnemen met  support.

Bijdrager
    Beech

Zijn er mensen die meer dan 100 filmpjes in Theater hebben staan en deze op de Apple TV kunnen vertonen ?

Bijdrager
    Beech

Blijkbaar is 50 de limiet. En daar moet je voor betalen.
    Deze discussie is heel verhelderend, om niet te zeggen, schokkend: “Isn’t iMovie theatre just intended for movies you’ve not yet saved to a more permanent location in iTunes?
    That said many of Apple’s local streaming services are horrible.”

Bijdrager
    ronaldbob

ja wat goedkoop van apple.

overigens: waar kan ik de filmpjes vinden op internet in the cloud? Als ik inlog bij icloud.com zie ik mijn films niet.

Bijdrager
    Beech

Die kun je alleen maar via iMovie/Theater zien. Wel kun je video’s opslaan in iCloud Drive en weer gebruiken.

Bijdrager
    ronaldbob

ik kan daar dus niet bij komen van buiten bedoel je?

Bijdrager
    Beech

Video’s die in Theater staan kun je benaderen via iMovie, niet via een url. Video’s die je zelf rechtstreeks in iCloud Drive heb gezet kun je niet streamen, die moet je eerst downloaden, bv. op je iPad, voordat je ze kunt bekijken. Eigenlijk waardeloos dus. Overigens vind ik het ook een probleem dat als je iCloud Drive aanzet op je Mac alles op je harde schijf wordt gezet, je kunt niet een doorlink maken naar een externe harde schijf, zoals op een Windows pc wel kan. Op mijn MacMini heb ik dan ook iCloud Drive uitgezet. Ik heb nu een abonnement op 1 TB, maar overweeg om iCloud Drive alleen voor mijn foto’s te gebruiken en hooguit voor 50 filmpjes.

Bijdrager
    ronaldbob

ja geheel met je eens. Overigens over foto’s op icloud drive, dit is ook waardeloos en zeker in combi met de apple tv. Ik doe dit nu op
    de ouderwetse manier dus staan ze op een airport schijf. Apple heeft mooie apparaten en de samenwerking hiertussen gaat met stapjes de
    goede kant op. Verder is er aan de software het nodige te verbeteren.

Bijdrager
    ronaldbob

heb onlangs film gemaakt met sony A6300 4K. Bij afspelen in imovie theater speelt de film wat schokkerig af.
    Hoe kan dat?

Film kan toch door imovie gelijktijdig in icloud drive worden gezet? Uitleg ingewikkeld. Bij mij doet hij dat niet.
    Wie heeft buer ervaring mee?

Bijdrager
    Beech

Misschien heb je hier iets aan ?
    Ik heb een Sony hdr-cx900 met XAVC-S, AVCHD and MP4 codecs en heb geen problem in Theater.
    Wellicht is dit artikel ook interessant.

Bijdrager
    Beech

Nog steeds problemen met Theater op de Apple TV4. Als ik het aantal geüploade video’s terugbreng tot 20, dan werkt het wel. Dat is toch waardeloos.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.