14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Siri

iMovie vreet ruimte!

Hey,

Ik ben bezig met een iMovieproject, maar ik kom erachter dat iMovie superveel ruimte vreet. (zo’n 10 gb, en als ik alles uit iMovie wis heb ik er nauwelijks ruimte mee gewonnen.

In de map iMovie in bibliotheek is het ook niet terug te vinden, dus mijn vraag was, waar is al deze ruimte heen?

Groeten, Koen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Prullenmand?

Bijdrager
    JorisBMX

Je moet je prullenmand legen inderdaad, daar word alles in opgeslagen. als je een USB stick hebt en je gooit er 10 gig van af heb je het ook pas vrij wanneer je je prullenmand leegt.

Succes!

Bijdrager
    Siri

Klopt. Prullenmand is inderdaad geleegd, maar heb nog steeds last van het probleem…
    Misschien zijn er andere oorzaken dan alleen iMovie?

Bijdrager
    @Mathijss95

Ik ken het, zelfde bij FCP X. Ik weet alleen dat je ene optie hebt om de data nog eens te dupliceren waardoor je dus je bestanden hebt en een iMovie map waar de films ook in staan waardoor de ruimte 2 keer zo groot is. Misschien die functie bij volgende projecten uit?

Bijdrager
    MacAanZee

Omnisweeper er overheen – of hoe heet dat ding? Het hangt ook samen met de kwaliteit van de video, die je gebruikt. Als je HD gebruikt, worden het al gauw bestanden van 10, 20 of 30 Gb

Bijdrager
    Afroman

Omnisweeper er overheen – of hoe heet dat ding?

Gast, doe eens gewoon niet.

Bijdrager
    SanderTreur

Ik vind 10 GB heel weinig, ik neem wel ‘ns aan het eind van het jaar een musical van mijn oude school op en dan kom ik uit op 80GB met anderhalf uur film.

Bijdrager
    KarelWillem

10 Gb is i.d.d. niet bijster veel.

Bijdrager
    Beech

Je moet eens in de map iMovie Sharing kijken, daar staan allemaal films, die je gemaakt hebt en in de map iMovie Projects staan. Dubbel dus. De map iMovie Sharing kun je leeg maken, of je zet de files op een externe schijf als backup.

Bijdrager
    KarelWillem

Dan moet je die wel hebben.
    Bij mij bestaat die map i.i.g. niet.:wink:

Bijdrager
    Beech

En je hebt wel eens in iMovie een film gedeeld via iTunes ? Bij mij staat deze dan in iTunes en in de map iMovie Sharing. Ik heb daar al eerder een topic aan gewijd, zie hier.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, op die manier.

Nee, ik heb nog nooit wat naar iTunes gestuurd vanuit iMovie.

Bijdrager
    Beech

Dan heb je die map dus ook niet. Ben benieuwd of Siri die wel heeft. Zo ja dan is het probleem opgelost.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.