5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Kaya

iMovie van 6 minuten comprimeren voor web/mail?

Ik ben een absolute beginner in videobewerking. Het monteren met iMovie gaat me gemakkelijk af, maar dan… wat kan ik daarna? Niet zo veel. Ik wil soms een stukje film op een website zetten of mailen naar betrokkenen, maar kleiner dan 7 Mb krijg ik ze niet. Ik krijg zelf weleens korte filmpjes opgestuurd (die ik dan vaak niet kan bekijken…) :x
    Kan iemand mij misschien helpen met de volgende vraag: is dit mogelijk en hoe? :?

Bijdrager
    Oppie

Wat is het probleem? Onder het iMovie menu->Exporteer film->Exporteer naar QuickTime staan toch de gewenste mogelijkheden?:roll:

Bijdrager
    bruno

Argief –> deel –> tabblad e-mail –> verstuur bericht via mail
    Anders in twee delen knippen en over twee mailtjes versturen, (Je kunt ook de optie “deel alleen geselecteerde fragmenten daarvoor aanklikken”) je kunt nooit een film vn een paar uur versturen via de mail natuurlijk, anders zou je geen bps en afmeting overhouden.

Bijdrager
    Oppie

Klopt, het is Archief->Deel…->etc ; toen ik het even nakeek opende zich blijkbaar een oudere versie van iMovie, om een of andere rare reden. Maar zo werkt ’t idd in iMovie 4!

Bijdrager
    mereltje

Ik krijg ze ook niet kleiner dan 7 mb voor een website, maar met bovenstaande manier voor versturen met mail gaat prima bij een filmpje van 6 min.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.