11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

[iMovie] toegevoegde titeltekst wordt steeds ingekort naar 0,1 seconde

Hallo allemaal,

Ik ben in iMovie wat filmpjes aan het bewerken en in een van mijn projecten probeer ik een titeltekst toe te voegen die 6 seconden moet duren. Het probleem is dat wanneer ik dit heb ingesteld hij vanzelf vrolijk weer naar 0,1 seconde veranderd. Zeer irritant. Bij een ander project heb ik het niet en werkt het wel gewoon goed. Een keer bleef ie op 6 seconden staan en toen ik naar een ander project wisselde en weer terug naar dit ene project stond ie weer op 0,1 seconde.

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Geen flauw idee maar gebruik je toevallig fade-in of out effecten die seconden wegsnoepen?

Moderator
    Strifer

Er is een fade-in effect aan het begin van het filmpje, waarna het beeld verschijnt en op dat moment moet ook de titeltekst verschijnen. Ik heb dit op precies dezelfde manier gedaan bij een aantal andere filmpjes en daar gaat het wel goed.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarschijnlijk heb je ergens een instelling niet goed staan.
    In mijn geval heb ik het bijv. z├│ staan:

Moderator
    Strifer

Nope, het staat er net zoals bij jou. Ik voer het in net als bij de andere filmpjes. Alleen deze blijft hardnekkig telkens naar 0,1 seconden springen – ook als ik hem dus net verander naar een seconde of 6 (willekeurige aantallen werken ook niet).

Bijdrager
    Hansi2124

Je zou dan nog kunnen bedenken dat de beschikbare tijd nog 0,1 seconde is. Helpt het ook niet om de tekst wat meer naar links in een fragment te slepen?

Moderator
    Strifer

Nee, het betreffende filmpje is 3 a 4 minuten lang. Meer naar links slepen kan, hij zit aan het begin.

Moderator
    Strifer

Goed, ik heb er nog een titeltekst achter geknald en het lukte wel om deze in te stellen. Ik heb de eerste van 0,1 seconde verwijderd en nu lijkt het goed te gaan. Zeer vreemd.

Bijdrager
    Hansi2124

Inderdaad….. Dit soort “fratsen” verwacht je niet bij een Apple programma :sealed:

Moderator
    Strifer

Het zal wel een klein bugje zijn ofzo. Oplossing is simpel: nog eentje erachter rammen en de eerste wissen:)

Over bugjes gesproken: mijn van de week geïmporteerde filmpjes staan in iMovie onder 2010 en in de mediakiezer (in iDVD bijvoorbeeld) staan diezelfde filmpjes, zoals het hoort, onder 2011. Tijd om de iMovie bibliotheek op te bouwen ofzo?

Bijdrager
    Hansi2124

Dat kan dit oplossen, maar wel eerst een backup maken…….

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.