3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    DMT

iMovie thema/hoofdstuk/crash probleem (HELP?)

Beste mensen…

na het importeren van verschillende MINI DV beelden met iMovie heb ik een groot archief met scènes. Alles werkt perfect en lekker (tot nu toe)

Ik heb het eerste stuk film aan elkaar geplakt muziek eronder effecten etc, voor dat het stuk begint vertoon ik een Hoofdstukscreen (uit Thema’s) met een foto. Nu heb ik mijn eerste hoofdstuk af en wil ik mijn tweede hoofdstuk maken. Nu komt het probleem:
    Na het plaatsten van een paar scènes voor 2e deel wilde ik vast eenzelfde Hoofdstukscreen uit de thema’s toevoegen. Ik sleep een nog niet bewerkte uit het archief naar mijn tijdbalk… hij laad en verschijnt om vervolgens weer te verdwijnen… na een aantal keren proberen sloot iMovie plotseling af met een foutmelding…..:x (en ik kreeg een winhoos flashback:cry: )
    In eerste instantie dacht ik dat het gewoon onmogelijk was om twee hoofdstukscreens in 1 iMovie bestand te plaatsen. Ik testte het in een nieuw testbestand waar ik er vervolgens meerdere kon maken…

Hoe kan het dan dat hij bij mijn filmarchief bestand iMovie crasht als ik een tweede hoofstukscreen toevoeg??

Hebben jullie enig idee?

Info:
    alleen iMovie draait
    zie voor specs mijn signature
    BTW: het is de eerste keer dat ik iets echt uitwerk met iMovie… heb al veel gezocht op forums maar niks gevonden!

Alvast bedankt!!

Bijdrager
    dame.blanche

Gebeurt het ook als je je hoofdstukscreen eerst op een andere plaats sleept?
    En is het niet mogelijk om je eerste hoofdstukscreen te kopiëren en deze dan aan te passen? (ff het probleem proberen te omzeilen, weer er niet echt een antwoord op…)

Bijdrager
    DMT

Thnx voor de tip!
    maar helaas… bij het slepen van een hoofdstuk uit een andere file wordt hij geïmporteerd als een DV filmpje… dus kan je het niet meer aanpassen naar wens. Dat is niet het grootste probleem… ik kan ze dan natuurlijk voorbewerken… het probleem zit er echter wel in dat na het importeren het hoofstuk niet meer in breedbeeld is.. terwijl hij dat wel was……:(

Ik word er erg moe van, want kan nu niet m’n “project” afmaken :cry:

bedankt in ieder geval, mocht iemand nog tips/trucs hebben: GRAAG!! :D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.