10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    j.b.Ippel

[iMovie] Tekstregel toevoegen aan Centered Title fucntie

[size=9:cf9986fb12]Voor ik dit topic plaatste heb ik in het forum en in de helpfunctie van iMovie gezocht, maar dit zonder enig resultaat.[/size:cf9986fb12]

Hallo,

In iMovie ben ik bezig met een kort bruilofts-filmpje. Muziekje eronder, wat effectjes enz.

Nu wil ik met de ‘editing’ knop tekst toevoegen. Ik kies voor Centered Title en zie tot mijn verbazing dat er maar 2 regeltjes staan waar ik in kan typen, terwijl ik graag 3 regeltjes tekst tegelijk het beeld in zie faden. Het is wel mogelijk 2 nieuwe tekstregels toe te voegen, maar dan zal hij die na de eerste 2 laten zien.

Mijn vraag: Hoe voeg ik een tekst-regel aan de Centered Title functie toe?

Alvast hartelijk bedankt..

Bijdrager
    dame.blanche

Ik heb het even geprobeerd op zwart:

Je typt je titel:
    regel 1
    regel 2
    Je plaatst deze een beetje naar boven (of waar je ze wilt zetten & waar er nog een derde regel bij kan worden geplaatst)
    Je vinkt op zwart aan, en je voegt toe…

Dan behoudt je je instellingen, plaatst terug je afspeelknop op de plaats waar je die de eerste keer hebt gezet en typt nu:
    regel 3
    regel 4
    Je plaats deze onder of boven voorgaande “titel” en je klikt op voeg toe! (niet op werk bij)…

Beetje duidelijk? :s

PS: je verplaatst titels door deze tijdens de voorvertoning met je muis aan te klikken (er verschijnt een gele bol) en je kan over een vertikale as schuiven…

Bijdrager
    j.b.Ippel

Ik heb dit geprobeerd, maar het blijft dat regel 3 en 4 na 1 en 2 komen. Het is ook niet mogelijk 2 van deze functies door elkaar te laten afspelen, anders had ik dat wel gedaan.

edit: Ik vind het toch vreemd dat zoiets niet mogelijk is. Je kan de teksten overal heen laten vliegen, maar een extra tekstregel geeft problemen.

Bijdrager
    dame.blanche

Bij mij lukt het hoor…
    Ik heb het nu even met een beeldfragment geprobeerd & daar lukt het ook mee…

Gewoon eerst uw eerste 2 regels typen, toevoegen…
    Dan uw volgende 2 regels typen, zien dat je terug op de beginplaats van uw eerste titelblok staat & terug toevoegen… Niet “werk bij” kiezen!

Het is inderdaad een omweg, maar iMovie heeft nu eenmaal zijn beperkingen…

Of leg ik het niet goed uit?;)

Bijdrager
    j.b.Ippel

Ik ga gewoon even een tijdje met jouw uitleg aan de gang. Bedankt iig en ik laat morgen weten of het gelukt is.

Bijdrager
    j.b.Ippel

*dubbele post*

Bijdrager
    dame.blanche

Succes!
    Ik heb trouwens iMovie 6.0.3!:)

Bijdrager
    j.b.Ippel

Helaas is het nog steeds niet gelukt. Wanneer ik de manier van dame.blanche probeer zet hij hem voor de vorige die ik plaatste. Hij speelt ze dus na elkaar af. Ik begrijp misschien ook niet helemaal wat je bedoeld, want het is toch onmogelijk 2 functies tegelijk te laten afspelen?

Bijdrager
    dame.blanche

Vertel dan eens stap voor stap wat je doet…

Werk je eigenlijk met je titels op zwart (of een andere kleur) of wil je je titel plaatsen op beeld?

Bijdrager
    j.b.Ippel

Hartelijke dank voor de hulp, maar ik heb het al op een andere manier opgelost. Ik heb van de tekst een plaatje gemaakt in photoshop. Dit plaatje gewoon geimporteerd en op deze manier krijg ik vrijwel hetzelfde effect.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.