6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iSander

iMovie & taart.mpg

Heey,

Op mijn mac heb ik een zelf opgenomen filmje staan (taart.mpg). Nu zou ik mijn taart-bakkerskunsten op een dvd’tje willen branden. En zou ik het filmpje eerst graag proberen monteren. Wat leuke effecten bijvoegen enzo (heel amateuristisch hoor…) Dus ik dacht daarbij aan iMovie. Ik open de app en maak een nieuwproject aan: taart. Dan probeer ik via ‘importeer…’ mijn filmpje taart.mpg in het project te krijgen. Maar telkens mislukt dat. Kan het zijn dat iMovies niet compatibel is met mpg? Hoe moet ik dat dan oplossen…? Moet ik mijn bestand opzetten naar een ander formaat? Moet ik een plugin installeren ofzo? Graag had ik een beetje advies gekregen van mijn mede mac’cers. De search-functie leverde slechts één topic op. En dat vond ik niet zo heel duidelijk.

Dankje
    iSander

Bijdrager
    H@roldBeer

anders moet je iDVD gebruiken

Bijdrager
    dimelot

Anders met Toast exporteren als DV….

Bijdrager
    awi

mpg is niet een goed te editen format, vooral door de interframe compressie, info uit een bepaald frame wordt gebruikt voor het weergeven van een aantal volgende frames. Als je daarin gaat snijden wordt het dus lastig. Dus eerst omzetten naar een goed te editen formaat. DV voor imovie en ook photojpeg is een goede,kleine, optie.

Bijdrager
    gribus

openen in QT, en dan exporteren in DV, dacht ik dus

Bijdrager
    PattyPooh

Heb je het welbekende sleur en pleur al geprobeert?
    Ik heb het net zelf ff gedaan en bij mij werkt het.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.