8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MartinVanBellen

iMovie prullenmand

Hallo allemaal…

Ik ben zo stom geweest om een in verregaande staat van bewerking verkerend fragment weg te gooien uit een project in iMovie (2). :oops:

Gelukkig… het staat nog in de prullenbak.:D

Alleen jammer dat ER GEEN MOGELIJKHEID is om dit er weer uit te krijgen. :evil:
    Op alle helppagina’s wordt wel vermeld DAT je fouten via de prullenbak ongedaan kunt maken, maar nergens HOE dat dan moet :?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen…

Martin van Bellen :apple:

Bijdrager
    pluche

volgens mijn boekje (zelf nog niet gedaan): verlaat iMovie zponder de laatste veranderingen te saven
    dan iMovie terug openen en de getrashte clips zitten terug op hun plaats

Bijdrager
    Ruben
    ”pluche”

volgens mijn boekje (zelf nog niet gedaan): verlaat iMovie zponder de laatste veranderingen te saven
    dan iMovie terug openen en de getrashte clips zitten terug op hun plaats

Die methode heb ik inderdaad ook wel eens gebruikt om een getrashte clip te redden. Voorwaarde is dan inderdaad wel dat je je project sinds het trashen van de clip NIET meer hebt opgeslagen en dat je uiteraard de trash niet geleegd hebt. Het legen van de trash doet eigenlijk niets anders dan je huidige project opslaan en het ongebruikte, weggegooide materiaal ook daardwerkelijk wissen.

Bijdrager
    MartinVanBellen

:)
    Bedankt voor jullie reacties…

:sealed:
    Helaas heb ik het project al WEL opgeslagen (ik moet m’n mac toch ook nog eens uitzetten :wink: )

Ik vraag me af wat het nut van de prullenmand is (na het opslaan) als je daarna toch niet meer bij de gegevens kunt. Het geeft je een vals gevoel van veiligheid.

Mijn probleem is nog niet opgelost. Misschien heeft iemand nog een ideetje?

Groet,

Martin

Bijdrager
    MartinVanBellen

Ik ben inmiddels ook zelf aan het zoeken geslagen.

Mijn redenatie was, dat bestanden die in de prullenmand staan, zich ERGENS op de harde schijf moeten bevinden. Ik heb daarop de namen van de fragmenten opgeschreven en vergeleken met de map MEDIA in de project-map, maar die komt 100% overeen. De bestanden zijn dus of verborgen, of ze staan op een andere plaats. Helaas heb ik (nog) niet kunnen ontdekken waar.

Is er iemand die weet waar de prullenmand-bestanden zich bevinden?

BVD

Martin

Bijdrager
    Fester

:) Ik Kan je alleen aanraden om je orginle film (bron) altijd te registreren mbv tijdcodes en je imovieproject terug te zetten op een nieuwe blanco tape ( de master ). Ikzelf maak nog een kopie naar VHS, naar VCD en uiteindelijk op DVD.
    1 video bestaat voor mij altijd uit a. de brontape ( dat is de film met al die voeten e.d ) , b. de mastertape ( dat duurt bij mij een paar maanden , bewerken, photoshoppenen , muziek en plugins zoeken ) en dan de VHS uitvoering voor vertoning.
    Nu ben ik bezig al mijn produkten op DVD te branden.
    Ik ben al 30 jaar bezig met filmen en sinds 3 jaar digitaal ( dankzij Apple ), ik haal steeds het uitstekende boek uit de bieb – het kleine videoboekvan Michael Rubin – een absolute aanrader.
    veel plezier, Fester

Bijdrager
    Ruben
    ”MartinVanBellen”

Is er iemand die weet waar de prullenmand-bestanden zich bevinden?

Voor zover ik zelf na heb kunnen gaan worden bestanden in de prullenbak van iMovie niet als dusdanig ook echt als bestand ergens opgeslagen. Stel je knipt een clip in iMovie in 3 stukken en knikkert het middelste deel in de prullenbak. In werkelijkheid doet iMovie dan nog niets anders dan deze handeling “onthouden” (nogmaals, voor zover ik na heb kunnen gaan). In werkelijkheid blijft het oorspronkelijke bestand 1 bestand en zijn de twee resterende clipjes en het deel in de prullenbak gewoon verwijzingen daar naartoe. Pas bij het legen van de prullenbak gaat iMovie de handelingen daadwerkelijk doorvoeren en wordt je oorspronkelijke bestand gesplitst en het getrashte deel daadwerkelijk gewist. Daarom kost het ook best wat tijd als je na een flink aantal bewerkingen en prullenbak handelingen de iMovie prullenbak gaat legen.

Bijdrager
    Steves lovechild

iRuben heeft gelijk. Hele fragmenten staan gewoon in je media map. En deelfragmenten die in de prullenmand zijn geplaatst zijn slechts verwijzingen. Pas bij legen prullenmand wordt van de gebruikte delen een kopie gemaakt en de originelen weggegooid. Je kunt dan dus ook GEEN deelstukjes uit de prullenmand vissen. Wat natuurlijk wel altijd kan is een willekeurig deelbestandje van de plank selecteren en herstel fragment uit geavanceerd menu kiezen. Dan heb je het ‘moederbestand’ weer terug. Het is NOOIT aan te raden om de prullenmand te legen van iMovie. Veel gebruikers zijn zodoende ongewild bestanden kwijtgeraakt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.