One More Thing » Community » Forum » Pro » Audio & Video » iMovie-projecten naar Blue Ray met menu. Welke software?

iMovie-projecten naar Blue Ray met menu. Welke software?

Profielfoto van shakey

shakey op 16 juli 2017 #

iDVD was ooit een populair programma van Apple. Je kon je iMovie-projecten makkelijk naar DVD branden, en de afzonderlijke filmpjes toegankelijk maken via een leuke menu-structuur.
Helaas heeft Apple iDVD niet vervangen voor een vergelijkbaar programma waarmee je vanuit iMovie Blue-rays met menu kunt maken.

Maar gelukkig bestaat er wel third-party software die dit mogelijk maakt.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben? Welke software raden jullie mij aan? Waarmee je dus Blue-rays kunt maken met een menu-structuur? En: Als ik in iMovie-monteer, in welk bestandsformaat kan ik dan het beste exporteren voor Blue-ray?

Ik ben overigens niet van plan Blue-rays te branden. Ik wil ik ze als Disk Image op mijn MacMini plaatsen, zodat we ze op tv kunnen bekijken.

Profielfoto van TheBigZ

TheBigZ op 16 juli 2017 #

Ik wil ik ze als Disk Image op mijn MacMini plaatsen, zodat we ze op tv kunnen bekijken.

Zou je niet liever het hele BluRay idee uit je hoofd zetten?

Je kunt je film beschikbaar maken via iMovie Theater zodat je je films op al je apparaten in huis kunt bekijken.

Of je exporteert vanuit iMovie naar een MP4 bestand dat op iedere computer is te bekijken.

https://help.apple.com/imovie/mac/10.1/?lang=nl

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 16 juli 2017 #

Wil je ondanks het bovenstaande  tóch naar DVD / Blueray disk branden, incl. menu’s etc., kijk dan eens naar Roxio Toast.

Profielfoto van shakey

shakey op 16 juli 2017 #

Wil je ondanks het bovenstaande  tóch naar DVD / Blueray disk branden, incl. menu’s etc., kijk dan eens naar Roxio Toast.

Roxio Toast biedt, zo te zien, geen mogelijkheid, Bluerays met menu samen te stellen.

Je kunt je film beschikbaar maken via iMovie Theater zodat je je films op al je apparaten in huis kunt bekijken.

iMovie Theater biedt niet dezelfde ervaring en hetzelfde gebruiksgemak als de DVD-menus die iDVD ooit bood, met voorvertoningen van alle relevante scenes uit een iMovie-project.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 16 juli 2017 #

Excuus, je moet dan wel de Pro versie hebben.

Profielfoto van shakey

shakey op 16 juli 2017 #

Excuus, je moet dan wel de Pro versie hebben.

@ Night: Dat ziet er interessant uit! En niet alleen vanwege de mogelijkheid van Blueray met menu-templates.
Zo te zien kun je met Roxio Pro nog editen ook. En afgaande op de screenshots ziet de editing tool eruit als iMovie 6 HD, waar ik zulke goede herinneringen heb!
Zou je mij kunnen vertellen, Night, op welke manieren je ge-edite projecten vanuit Roxio Pro kunt exporteren? Ik heb een videocamera die 50 fps opneemt. In iMovie kun je maar tot 26,6 fps exporteren.

Profielfoto van KarelWillem

KarelWillem op 17 juli 2017 #

Is het niet zo dat als je exporteert als blu-ray (b.t.w. is dit de schrijfwijze) je altijd hetzelfde aantal GB’s krijgt.
Of je filmpje nu 10 mn. of 90 minuten is?

Zo werkte dat met DVD’s in ieder geval (toch?).

Ik ben al een tijdje uit dat branden van media, dat wel. .;)

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 juli 2017 #

Normaal gesproken converteert Toast de frame rate niet, tenzij je dat zelf anders instelt, of kiest voor ‘fit to disc’ als je grote videofiles toch op een single layer BD disk wil krijgen. Uiteraard kun je wel zelf de instellingen nog aanpassen:

Profielfoto van shakey

shakey op 17 juli 2017 #

Normaal gesproken converteert Toast de frame rate niet,

Dus er zit geen limiet op? Je kunt tot 50 fps of verder?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 17 juli 2017 #

Ik heb voorbeelden gezien van 60fps. Ik kan het alleen niet uit eigen ervaring vertellen, want ik gebruik het eigenlijk al langere tijd niet meer.

Profielfoto van shakey

shakey op 17 juli 2017 #

@ Night, Bedankt in elk geval voor de tip.

Zijn er hier Roxio Toast Pro gebruikers?

Over dit topic

Gestart op 16 juli 2017 door shakey

Laatste reactie door shakey

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?