20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    carolaatje1985

Imovie project kan niet meer geopend worden

Na een hele dag klooien hoop ik dat iemand de oplossing voor mijn probleem heeft, ben echt ten einde raad nu…

Een aantal maanden geleden ben ik begonnen om een vakantiefilm te maken in imovie, lang over gedaan maar gisteren de laatste wijzigingen aangebracht en vandaag wilde ik hem gaan finaliseren.

Tot mijn grote verbazing was vanmorgen bij openen imovie het project verdwenen. Ik ben naar de map imovie projects gegaan en daar stond het project nog gewoon in. Deze geopend, imovie kwam in beeld maar het project komt niet meer terug in de bibliotheek.
    Vandaag van alles geprobeerd wat ik tegen kwam op fora’s maar niets helpt. Zojuist nog geprobeerd een nieuw account aan te maken op de mac om te kijken of het dan wel werkt in imovie maar ook dit lukt niet.

Voor de duidelijkheid, ik heb imovie versie 9.0.9. Alle andere projecten die ik had, staan nog wel in de bibliotheek helaas is de belangrijkste verdwenen. Ik had een back up gemaakt op een externe schijf maar ook bij deze hetzelfde probleem, er gebeurd niets!
    Time machine heb ik helaas niet…

Is er iemand die mij hierbij kan helpen? Alvast hartelijk dank!

Bijdrager
    Fester

De mac al eens opnieuw opgestart?
    Als je een externe back-up bezit kan je de video toch terug zetten?

Bijdrager
    carolaatje1985

bedankt voor je reactie. Ja Mac al meerdere malen opnieuw gestart helpt niet. Ik weet niet of je dit bedoelt maar de video heb ik gewoon nog, het project is weg en als ik die terugzet opent imovie wel, maar het project komt niet terug. Ook niet als ik die van de externe back up open.

Nu kan ik natuurlijk gewoon opnieuw beginnen, maar ben hier zolang mee bezig geweest…

Bijdrager
    Fester

In iMovie heb je wel het event staan, maar in project staat niets?

Bijdrager
    carolaatje1985

Klopt! Het hele project is verdwenen, er waren er 3 nu nog maar 2. De beelden staan wel gewoon nog in de gebeurtenissenbibliotheek.
    Gister nog aan gewerkt, daarna niets verwijderd, niets veranderd en toch was vanmorgen alles weg. In de map projects staat het project gewoon nog maar bij openen start imovie maar verder gebeurd er niets.

Bijdrager
    Fester

Nu ben ik ook wel eens meerdere malen een gedeelde film ” kwijtgeraakt “, dus maar opnieuw begonnen.
    Achteraf stonden zij op een totaal andere plaats, hier kwam ik achter door een slimme map aan te maken, waarvan de inhoud groter is als 500 Mb.

Bijdrager
    carolaatje1985

Uiteindelijk ben ik het niet ‘kwijt’ ik heb alles gewoon nog maar imovie opent het project niet. Niet diegene die op de mac staat, en niet de back up op de externe schijf. Imovie opnieuw installeren is ook geen oplossing denk? Anders zou het bij een ander gebruikersaccount op de mac toch wel moeten lukken? Ik ben best handig, maar snap hier gewoon helemaal niets van.

Bijdrager
    Fester

Dus als je op project staat ( 1x klik ) dan archief- toon info , krijg je een bepaalde grootte van het bestand.
    ( in mijn voorbeeld is het heel klein, dat klopt omdat het maar een beeldje is, maar je ziet ook het path waar de film staat )
    Als jij nog altijd een groot bestand hebt, is de video nog altijd aanwezig.
    Misschien de plist voorkeuren in de bibliotheek eens weggooien en iMovie opnieuw opstarten?

Bijdrager
    carolaatje1985

Ik zal morgenavond even laten zien hoe het er bij mij uitziet, ik zie zelf niks geks. Heb dan wat meer tijd. Nogmaals bedankt voor je reacties, wordt erg gewaardeerd! De plist voorkeuren heb ik al weggegooid..

Bijdrager
    carolaatje1985

Dit is wat er bij mij uitkomt, ik zie niks geks en toch kan ik hem niet openen…

Bijdrager
    Beech

Gezien meerdere discussies lijkt dit een nog niet opgelost probleem.

Sleutelbeheerder
    Night

Heb je toevallig 1 of meer van de originele in de iMovie gebruikte film en/of audio bestanden verplaatst of verwijderd?

Bijdrager
    carolaatje1985

Nee, ik heb niets veranderd of verplaatst. Ik denk dat het wachten wordt op een update. Ongelofelijk dit er zit zoveel werk in, wat baal ik hiervan zeg…

Bijdrager
    Beech

Ik zie, dat het project Nieuw-Zeeland 77,4 MB groot is. Hoe groot zijn de andere, wel werkende, projecten ?

Bijdrager
    carolaatje1985

Die zijn beide heel klein, 1 van 1,1 mb en 1 van 1,9 mb. Maar ik heb daar ook nog niet echt iets mee gedaan, wilde eerst Nieuw Zeeland helemaal af hebben.

Imovie opnieuw installeren heeft ook geen zin?

Bijdrager
    Beech

iMovie opnieuw installeren lijkt mij niet nodig, omdat het bij de andere projecten wel werkt.
    Heb je in je corrupte project, want dat zal het wel zijn, ook foto’s gebruikt ?

Bijdrager
    Beech

Hoe heb je de backup gemaakt op de externe HD ?

Bijdrager
    carolaatje1985

Ja ik heb in NZ project ook foto’s gebruikt. Back up gemaakt door te kopiëren, zal wel heel fout zijn maar dacht dat dat voldoende was. EIgenlijk altijd zo gedaan, een hele tijd geleden m’n Mac helemaal leeggehaald en toen ook gewoon de complete mappen op externe schijf gezet, daarna weer teruggezet en werkte allemaal gewoon.

Bijdrager
    Beech

Toch zitten hier gevaren aan: als je aan een project werkt gebruik je verschillende, wat ik maar even gemakshalve, stuff noem (stukjes video, foto’s, geluidseffecten, etc). Zolang je op één harde schijf werkt en niets van de gebruikte stuff verplaatst, is er niet zoveel aan de hand. Verplaats je het project naar een externe harde schijf, dan werkt het niet meer want de koppelingen naar de stuff zijn niet meer correct. Als je een project wilt kopiëren/verplaatsen naar een externe HD dan moet je dat doen binnen iMovie. Ga op het project staan in de linker kolom en sleep het naar de externe HD. Lees hier verder.

Je hebt foto’s gebruikt en die staan nog steeds op dezelfde plek op je harde schijf ? Ik ben bang dat er toch stuff is die niet meer gevonden kan worden. Een iMovie-project is gewoon een database met verwijzingen naar plekken op je HD.
    Misschien moet je de rechten van je HD eens controleren, in schijfhulpprogramma. Wellicht je HD eens helemaal door schijfhulpprogramma laten onderzoeken.

Bijdrager
    carolaatje1985

Nog even een laatste update. Eergisteren de update imovie gedaan in de hoop dat deze wel het project zou openen.
    Na de update herkent imovie het project gewoon weer, maar moet deze geüpdatet worden ivm nieuwe imovie. Ik heb de Mac 6 uur laten draaien maar er komt geen einde aan. Normaal stoppen kon niet dus geforceerd gestopt. Daarna imovie weer geopend maar deze loopt direct vast.
    Nieuw account aangemaakt en wederom het zelfde gedaan, ook hier na uren wachten nog steeds bezig met updaten van project.

Ik geef het op:-( Ik zal nooit maar dan ook nooit meer gebruik maken van imovie, wat een onbetrouwbaar programma is dit. Op zoek naar iets anders en opnieuw beginnen. Maanden voor niets bezig geweest…

Bedankt voor jullie reacties! Mocht iemand nog iets weten ik hoor het graag! Wat ik me vooral afvraag is of het normaal is dat het updaten van de projecten zo lang duurt. Er staat geen tijdsaanduiding bij dus het is maar afwachten. Ik vond zelf 6 uur wel genoeg…

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.