-
Q:
iMovie project afspelen in DVD-speler lukt niet
Ik heb een filmpje gemaakt in iMovie. Nu wil ik deze film afspelen op een DVD-speler (gewoon zo’n ding dat je op je TV aansluit). Ik heb van alles geprobeerd (branden via toast, een project aanmaken in iDVD) maar het lukt niet. Als ik de dvd in mijn DVD-speler stop dan geeft ie aan onbruikbare disc. Stop ik de dvd in mijn iMac dan start ie wel automstisch de app DVD-speler op.
Kan iemand mij helpen hoe ik mijn iMovie creatie toch kan afspelen op een DVD-speler.
Gr.
Nielso.Geen tijd voor. Het is toch gewoon vreemd, dat iedere DVD die ik brand gewoon kan afspelen en een filmpje dat ik gemaakt heb iMovie / iDVD niet. Het kan ook zo zijn dat ik iets fout doe.
Je hebt in iMovie de keuze om te ‘delen’ en dan heb ik exporteer film gedaan. Dat wordt een m4v bestand en deze heb ik gebrand met Toast. Dat zou toch goed moeten zijn.
Nielso
Edit een DVD-speler / Home Cinema set van € 700,- moet toch genoeg zijn.
”roy”Haal je nu iMovie en iDVD door elkaar? Je hoeft helemaal niet met toast aan de slag.
Ik haal iMovie en DVD niet door elkaar. Maar ik heb geprobeerd om het bestand dat door iMovie gemaakt wordt (M4v) te branden via Toast. Er werd inderdaad een Video_TS map aangemaakt op de DVD. Toen dit niet werkte heb ik het bestand van iMovie geïmporteerd in iDVD (en dan branden) om te kijken of dat werkt, maar dat werkte dus ook niet.
Nielso
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.