15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielso

iMovie project afspelen in DVD-speler lukt niet

Ik heb een filmpje gemaakt in iMovie. Nu wil ik deze film afspelen op een DVD-speler (gewoon zo’n ding dat je op je TV aansluit). Ik heb van alles geprobeerd (branden via toast, een project aanmaken in iDVD) maar het lukt niet. Als ik de dvd in mijn DVD-speler stop dan geeft ie aan onbruikbare disc. Stop ik de dvd in mijn iMac dan start ie wel automstisch de app DVD-speler op.

Kan iemand mij helpen hoe ik mijn iMovie creatie toch kan afspelen op een DVD-speler.

Gr.
    Nielso.

Bijdrager
    roy

Kan je dvd speler wel gebrande dvd’s aan? En probeer eens op de laatste snelheid te branden.

Bijdrager
    Hansi2124

Het kan ook zijn dat je bijv. een -R hebt gebrand, terwijl je dvd-speler alleen +R leest (of andersom).

Bijdrager
    Nielso

Mijn DVD-speler kan alles aan. zowel -R als -RW. Zet altijd een film op een DVD-RW en dan kijken. Maar een film die ik zelf gemaakt heb in iMovie/iDVD pakt ie niet

Bijdrager
    roy

En in een andere dvd speler?

Bijdrager
    Nielso

tja… die heb ik niet. Op mijn iMac doet het wel, zoals ik al zei

Bijdrager
    roy

Probeer dat dan eerst eens? Bij je buren?

Bijdrager
    Nielso

Geen tijd voor. Het is toch gewoon vreemd, dat iedere DVD die ik brand gewoon kan afspelen en een filmpje dat ik gemaakt heb iMovie / iDVD niet. Het kan ook zo zijn dat ik iets fout doe.

Je hebt in iMovie de keuze om te ‘delen’ en dan heb ik exporteer film gedaan. Dat wordt een m4v bestand en deze heb ik gebrand met Toast. Dat zou toch goed moeten zijn.

Nielso

Edit een DVD-speler / Home Cinema set van € 700,- moet toch genoeg zijn.

Bijdrager
    sven-

Je moet de film wel branden als DVD-video, dus zodat het een Video_TS map wordt.

Bijdrager
    roy

Haal je nu iMovie en iDVD door elkaar? Je hoeft helemaal niet met toast aan de slag.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien ligt het dus aan het feit dat je er een m4v-bestand van hebt gemaakt? Ik zou zo 1,2,3 niet kunnen zeggen wat je dan wél moet, maar ik zou het in die richting zoeken…. En inderdaad: delen naar iDVD en dan in iDVD branden, zoals Roy zegt..

Bijdrager
    Nielso
    ”roy”

Haal je nu iMovie en iDVD door elkaar? Je hoeft helemaal niet met toast aan de slag.

Ik haal iMovie en DVD niet door elkaar. Maar ik heb geprobeerd om het bestand dat door iMovie gemaakt wordt (M4v) te branden via Toast. Er werd inderdaad een Video_TS map aangemaakt op de DVD. Toen dit niet werkte heb ik het bestand van iMovie geïmporteerd in iDVD (en dan branden) om te kijken of dat werkt, maar dat werkte dus ook niet.

Nielso

Bijdrager
    Nielso

Laat ik nu nog zo’n tv hebben met ingebouwde dvd-speler en daar doet ie het wel. Erg vreemd. Kan dat te maken hebben met “DVD +” of “DVD – “. Nu weet ik niet wat daar het verschil tussen is.

Nielso

Bijdrager
    roy

Dan denk ik dat je dvd-speler je dvd’s niet ondersteund. Dat + of – dus. Wat het verschil precies is weet ik ook niet. Maar google weet vast meer. Wat ook nog wel eens wil helpen is je dvd’s op het traagst branden. (Maar dan ligt het niet aan het + of – gedoe)

Bijdrager
    sven-

DVD’s op lage snelheid branden verkleint alleen de kans op het maken van fouten tijdens het branden.

DVD-R wordt het meest ondersteund. Het is gewoon zo dat sommige DVD-spelers nogal kieskeurig zijn als het gaat om het gebruik van DVD+R of DVD-R.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.