13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Witkamp

iMovie project aanmaken kan niet meer en alle bestaande projecten zijn weg?

Ik heb een heel raar probleem met iMovie op mijn iMac. Ik gebruik V11 met succes en ineens zijn alle bestaande projecten verdwenen en kan ik ook geen nieuwe meer aanmaken. Als ik er beeld naar toe sleep pakt hij de fragmenten niet.
    Ook blijft de bibliotheek knop niet klikbaar.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Gr. Remco

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Hansi2124

Even je Mac herstarten?

Bijdrager
    Witkamp

Dank voor de reacties.

Ik heb de Mac al meerdere malen opnieuw opgestart maar dat helpt niets.

Permissies? Kun je dat nader toelichten. Dit zegt mij niet veel.

Het openen van iMovie duurt in ieder geval minuten lang. Ik heb ongeveer 24 uur aan film in iMovie staan. Ik had al vele projecten, ongeveer 50. Allemaal foetsie dus.

Bijdrager
    Hansi2124
    Witkamp op 16 juni 2011

Permissies? Kun je dat nader toelichten. Dit zegt mij niet veel.

De zoekfunctie van OMT geeft o.a. deze uitleg. Weliswaar een oud topic, maar kan je nagaan hoe vaak dit al is gevraagd;-)
    Een goede website voor jou als om door te lopen en waar jouw vraag ook beantwoord wordt, is macmiep.nl.

Het openen van iMovie duurt in ieder geval minuten lang. Ik heb ongeveer 24 uur aan film in iMovie staan. Ik had al vele projecten, ongeveer 50. Allemaal foetsie dus.

Ja, dat duurt effe;-)
    Ik neem aan dat je dan toch wel een back up hebt van zoveel materiaal?

Bijdrager
    Witkamp

Het zijn niet de permissies…?!

Ik heb 2 iMacs naast elkaar staan met beide de laatste versie iMovie V9.0.2. Ik heb zelfs de versie opnieuw gedownload en erop gezet. Desondanks blijft de bibliotheek knop links bovenin niet aan te klikken. Ook een nieuw project aanmaken werkt niet?

Ik heb wel al mijn video materiaal beschikbaar maar als ik sleep wordt het ook niet overgenomen in het montage scherm. Ook een thema aanmaken doet niets.

Heeft iemand nog suggesties hoe dit is op te lossen?

Dank voor het meedenken!

Bijdrager
    Hansi2124

Probeer eens of het lukt met een nieuw Standaard account wat je kan aanmaken in Systeemvoorkeuren / Systeem / Accounts. Gewoon even om uit te testen. Even wat videomateriaal in iMovie daar importeren.
    Later kan je dan dat testaccount weer gewoon verwijderen door het aan te klikken en het – te gebruiken.

Bijdrager
    Witkamp

Hansi & Meh, dank voor de tips…

Het werkt weer.

Het zal toch het herstellen van de permissies geweest zijn.

Ik heb de iMac na die actie, gisterenavond, niet herstart. Ik start ‘m net opnieuw op en nu is alles in orde. Achteraf zag ik bij het herstellen van de permissies wel wat meldingen over group 0 should be 80 oid. En is na die actie een reboot nodig. Daar heb ik niet aan gedacht.

Bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Hansi2124

Mooi zo!

Bijdrager
    Witkamp

Uiteindelijk werkte het even en nu ben ik weer terug bij af. Ik heb een nieuwe account aangemaakt en dan werkt iMovie weer naar behoren.

In mijn huidige account waarin ik altijd werk kan ik geen nieuwe projecten meer aanmaken. Ik heb al verschillende keren de permissies hersteld en dat biedt geen uitkomst.

Wat zou ik nog kunnen doen?

Bijdrager
    Witkamp

Anyone… I am waiting;-)

Bijdrager
    Hansi2124

Niet zo ongeduldig…..
    Het zou kunnen dat er een voorkeurbestandje van iMovie in je thuisbibliotheek corrupt is geraakt. Zoek dat bestandje op door iMovie af te sluiten, in je bibliotheek kijken waar dat bestandje zich bevindt en plaats het even op het bureaublad. Open iMovie weer en kijk of het nu wel lukt. Zo nee, dan dat bestandje van bureaublad weer terug in bibliotheek zetten en kijken of je een ander bestandje kan vinden en weer zo uittesten….

Bijdrager
    Witkamp

Hanis, dank je voor de input!

Haha… ongeduldig.nl is in mijn bezit, maar dit ter zijde…

Ok. is er niet een programma die dit kan checken oid? Ik zal het in ieder geval proberen. In de nieuwe account werkt het prima. Maar dan is iTunes niet gesynchroniseerd etc.

Het vreemde is dat het wel even goed is gegaan.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.