11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bijker

Imovie probleem

hallo beste mensen, ik heb mijn hardisk in 2 partities verdeeld en wil de lege partities gebruiken voor Imovie.
    Maar nu komt het ik wil een nieuw project aanmaken voor imovie en kan die lege partities niet zien, wat gaat hier fout??

groeten Ilja

Bijdrager
    Sad

staat de nieuwe partitie wel op je desktop of kan je hem via de Finder vinden? Zo nee, dan is je partitie niet goed, of niet gemount.

Zo ja, ehmmmm iemand?

Bijdrager
    bijker

ja hij staat wel op de desktop,maar ik zie hem niet als ik een nieuw project wil aan maken in imovie.
    Maar ik heb nog een probleem en dat is: ik ben via een DV camera”Sony DCR-PC101E-pal” mijn analoge video aan het binnen halen gaat perfect maar ik heb geen geluid, wat moet ik veranderen om wel geluid te krijgen, o ja ik heb de S-Video gebruikt???

Groeten ilja

Bijdrager
    KP

maak van die extra partietie een favoriet, dan zie je hem altijd als je een locatie zoekt (had het probleem met een firewire hd, osx (10.2)niet geheel doorzichtig op dit gebied…)

edit: dit doe je door een alias naar je favorieten map te slepen, een alias maak je door maak alias te kiezen met ctrl+klik sub menu.

Bijdrager
    bijker

Bedankt voor de tip het werkt perfect.
    maar nu nog het geluid aan de praat te krijgen wie weet een oplossing

Bijdrager
    Steves lovechild

Soms helpt het om de iMovie voorkeuren weg te gooien.

Bijdrager
    bijker

oke maar waar vind ik de voorkeuren van Imovie, ik draai de nl versie van OS X 10.2.6

Bijdrager
    Steves lovechild
    ”bijker”

oke maar waar vind ik de voorkeuren van Imovie, ik draai de nl versie van OS X 10.2.6

Thuismap>Bibliotheek>Preferences>com.apple.iMovie3.plist

Bijdrager
    bijker
    ”Steve’s
    ”bijker”

Thuismap>Bibliotheek>Preferences>com.apple.iMovie3.plist

Bedankt en tot nu toe gaat het goed alleen nog bij het inporteren word de film niet opgedeeld in clips terwijl in de voorkeuren dat wel aanstaat.

Bijdrager
    KP

ik weet het niet zeker maar volgens mij moet je acmera dat ook ondersteunen, bij mij maakt ie een nieuwe clip aan als ik tijdens het filmen op stop/record heb gedrukt, maar dat haal ik binnen via dv (firewire), ik weet niet hoe dat gaat als je het anders binnenhaald…zou me kunnen voorstellen dat ie het dan niet in clips verdeeld.

succes verder

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”bijker”

ja hij staat wel op de desktop,maar ik zie hem niet als ik een nieuw project wil aan maken in imovie.
    Maar ik heb nog een probleem en dat is: ik ben via een DV camera”Sony DCR-PC101E-pal” mijn analoge video aan het binnen halen gaat perfect maar ik heb geen geluid, wat moet ik veranderen om wel geluid te krijgen, o ja ik heb de S-Video gebruikt???

Groeten ilja

Ilja,

Op S-video staat geen geluid.
    Dat moet je halen vanaf de audio-stekkers (rood en wit) De gele is weer voor het videosignaal, maar dat heb je niet nodig wegens S-video :D

Ik ga er vanuit dat je de camera laadt vanuit de videorecorder of zo iets??
    Anders begrijp ik het S-video-verhaal niet zo goed.

En dat de film niet in clips wordt gesplitst, dat is een eigenaardigheid van JVC heb ik gemerkt.
    Dat wil zeggen: met mijn Panasonic gaat het goed met zelf opgenomen beelden, maar toen ik een filmpje dat gemaakt was met een JVC (via de zelfde Panasonic) in de Mac wilde proppen, kreeg ik een aaneengesloten film. Je kan natuurlijk wel weer zelf scenes aanbrengen (Splits videofragment bij afspeelkop), maar het is nogal gedoe.
    Ik heb de indruk dat die JVC wordt “uitgeschakeld” (in werkelijkheid staat de camera dan in de standby-stand) door het LCD-scherm weer in te klappen.

Maar jij hebt een Sony. Ehhhhhhhhhhhh…. kweenie

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.