4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

iMovie overgangen

Ik wil in iMovie 10.1.13 de duur van de overgangen aanpassen.

Standaard staat in de voorkeuren de duur op 1 sec. en dus ook in de overgang die ik toepas. Nu wil ik de overgangsduur op 3…4 sec zetten maar krijg steeds de melding dat de fragmenten onvoldoende media hebben. Fragment 1 in de tijdlijn is 22 sec. en fragment 2 is 32 sec.

In de voorkeuren van iMovie is de duur aan te passen naar bijv. 4 sec., echter als je dat in de overgang wil toepassen kan dat niet en geeft hij weer de melding.

Gebeld met Apple helpdesk, die geven aan dat de fragmenten dan wel te kort zullen zijn, hoelang die wel niet moeten zijn om te kunnen wijzigen weten ze niet: “staat niet gedocumenteerd, meneer”

Is het iemand gelukt om de overgangsduur in iMovie aan te passen en zoja, hoe dan wel en hoelang zijn dan de omringende clips?

Bijdrager
    McPim

Ja, zie hier onder ‘Fragmenten handmatig inkorten’:

https://support.apple.com/nl-nl/HT203876

Het komt omdat je de hele clips gebruikt (en geen deel daarvan) en er dan de transitie tussen zet. Als je de clips een klein stukje inkort zoals beschreven werkt het prima om de transitie langer te maken. Lekkere helpdesk als ze hun eigen support documenten niet eens kunnen vinden ?.

Bijdrager
    OMT-fan

Kijk daar heb ik wat aan!!

Onbegrijpelijk dat de Apple helpdesk me niet op deze pagina heeft gewezen.

Bedankt voor de hulp en deze duidelijke verwijzing!

Bijdrager
    McPim

??

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.