4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Elias01

IMovie muziekvideo maken

Ik wil een muziekvideo van de film “la pianiste” maken. Dit wil ik doen met iMovie HD, (10.4.10)

Ik wil de dvd (welke ik legaal bezit) rippen met het programma “handbrake”

nu mijn vraag,

welke instellingen moet ik kieze bij handbrake, dus welke codec, framerate en resolutie moet ik gebruiken zodat het bestand dat in imovie geimporteerd wordt NIET HOEFT TE WORDEN GERE-ENCODE, GELDT OOK VOOR DE AUDIO.

Hierna wil ik het exporteren, welke instellingen moet ik gebruiken in Imovie om te voorkomen dat IMOVIE opnieuw gaat rescalen, encoden etc.

Alvast bedankt!

Ik erger mij de tering wanneer ik iets met de icam opgenomen heb, om het vervolgens te zien worden gerescaled naar weet ik veel, in een hele shitty single pass MP4 file, omdat ik perongeluk aangegeven heb dat het een mp4 project was. experts weten waar ik over praat

Bijdrager
    acb

Ik rip nooit dvd’s maar is er een optie om het te rippen naar een dv file?

Bijdrager
    Elias01

imovie is slecht ontworpen. in de zin dat hij alles forceert te re-encoden.
    hoe kan je het voorkomen?
    forceer je footage in de project map:P

Bijdrager
    Elias01
    ”~;-)”

iMovie is niet slecht ontworpen, het is alleen niet bedoeld om van DVD geript materiaal te bewerken.

En dat is feitelijk geen enkel nonlineair editing systeem.

het programma is wel superslecht ontworpen:
    je kan de mpeg4 files die wil wilt gebruiken gewoon in de “media” map zetten die je te zien krijgt als je op ‘show contents’ klikt wanneer je op je projectfile gaat staan. er hoeft helemaal niets te worden ge-reencode.
    maar “nonlineair editing systeem” klinkt erg cool!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.