10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Mike1992

Imovie mkv ondersteuning?

Hallo,
    Ik heb een videocamera die full Hd opneemt op MKV(AVCHD) Formaat. 50p:)

Echter kreeg ik deze bestanden niet geimporteerd in imovie 2009, nu zit ik te kijken of 2011 het wel ondersteund maar vinden doe ik dit niet.

Is het wel mogelijk in 2011? Dan bestel ik deze:)
    Zo niet, is hier een oplossing voor?
    Liever geen convert, duurt lang en gaat de kwaliteit achteruit…

Groetjes,
    Mike

Bijdrager
    Mauricio

Hoi,

Kun je niet via iMovie de content van je camera importeren? Dmv USB of Firewire?

Ik denk niet dat iMovie ’11 MKV zal ondersteunen..

Bijdrager
    R-Flow

Converteren zal sowieso moeten omdat MKV niet standaard door het QuickTime framework binnen Mac OS X wordt ondersteund, en dus ook niet door iMovie.

Bijdrager
    Pieterr

Converteren van de video hoeft niet. Je hoeft alleen de container aan te passen, bv naar M4V. QuickTime Pro plus Perian doen dat kunstje voor je.

Of met ffmpeg:

ffmpeg -i input.mkv -vcodec copy -acodec copy output.m4v

Je kunt dan de film bekijken op de Mac en importeren in iMovie.

Bijdrager
    BenDover

Apple doet geen AVCHD, zal altijd geconverteerd worden.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Met Perian zou het moeten lukken toch?

Edit: Pieter was me voor:)

Bijdrager
    Pieterr

De terechte opmerking van BenDover iets anders geformuleerd: iMovie onersteunt niet het direct (“native”) bewerken van AVCHD. Bij het importeren in iMovie vindt er een conversie naar AIC plaats.

Bijdrager
    Pieterr
    mikeedelenbosch op 01 november 2010

Ik heb een videocamera die full Hd opneemt op MKV(AVCHD) Formaat. 50p

Weet je trouwens zeker dat je MKV bestanden krijgt, of zijn het MTS bestanden?
    Welke camcorder heb je precies? Toevallig de Panasonic HDC-SD700?

1080p50 icm iMovie gaat overigens ook nog niet probleemloos…

1080/50p naar iMac i5

Bijdrager
    Mike1992

Hoe kom ik aan MKV? Foutje! Inderdaad MTS, en ik heb de panasonic HDC-SD707. Betere lens tov de 700, en in prijs scheelt het een paar euro.:) ( 4 geloof ik )

Is er een alternatief programma voor Imovie voor de apple wat vergelijkbaar is en deze files wel goed ondersteund? Of is er een soort codec beschikbaar? Voor windows heb je Codecs, maar hoe dat met apple zit weet ik niet?

Edit: Op de apple lijst staat mijn camera wel bij de ondersteunde camera’s. Dat houd in dat hij het wel via de usbkabel van de camera af kan halen. Echter: Ondersteund niet de 50P ( apple spreekt over 60P. bij deze en andere camera’s. Foutje?) En alle files die al lang van de camera af zijn? Hoe doe ik dat? Is er een alternatief dat wel alles kan?

Bijdrager
    Pieterr

Je zou eens kunnen proberen om zo’n MTS bestand om te zetten naar M4V (en daarna inlezen in iMovie).
    Hoe je dat kunt doen kun je in een eerder topic vinden:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/automatisch-omzetten-van-mts-bestanden

ffmpeg -i input.mts -vcodec copy -acodec copy output.m4v
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.