5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    ramrod

IMovie , max kwaliteit 720p….?

Ik heb in IMovie een projectje gemaakt van foto en video , de video’s zijn van 1080p maar als ik er een bestand van wil maken heb ik alleen de keuze 720p of nog lager , 1080p kan ik niet aan klikken , wat kan hier van de oorzaak zijn ?

Bijdrager
    KarelWillem

Eerste beeld toevallig van mindere resolutie dan 1920×1080 (begonnen met een foto bijvoorbeeld?)?

Bijdrager
    ramrod

Dat had ik wel ja , begonnen met een zwarte achtergrond clip uit IMovie , maar later om te proberen een video clip als eerste neergezet maar dan blijft de max kwaliteit ook nog 720p

Bijdrager
    nnsa

Moet lukken (heb je wel de laatste versie):

https://support.apple.com/nl-nl/HT205345

Bijdrager
    digilb

Het gaat inderdaad om het eerste item (clip, foto) van het project. Die bepaalt het aantal FPS en de maximale export resolutie. Het aanpassen van het eerste item helpt dus niet. Wat je moet doen is:

1. nieuw project aanmaken
    2. EERST een hoge kwaliteits clip op de tijdlijn zetten (maakt niet uit wat)
    3. daarna kun je de complete tijdlijn met appeltje-C en appeltje-V kopieeren uit de tijdlijn van je eerdere project, naar deze tijdlijn
    4. verwijder je eerste clip; en schuif de rest van de tijdlijn op zodat-ie bij 00’00” begint

Zelf gebruik ik als eerste clip op de tijdlijn één van de files uit DIT setje.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.