2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    OS or not to OS

iMovie lust iPhoto niet helemaal

Nu een ingewikkelde, waar we vroeg of laat allemaal tegenaan lopen !!
    iMovie 3.01 : een heerlijk stukje speelgoed, zeker nu je direct foto’s uit iPhoto kunt importeren uit iPhoto. Prima, niks mis mee.
    Maar…..
    Op bais van een eerdere tip in MacFreak heb ik mijn iPhotobibliotheken niet groter laten zijn dan ongeveer 650 MB. Dat past nog net op een CD-ROM en deze opsplitsing zorgt er voor dat je Apple op snelheid blijft en niet voortdurende, bij opstarten van iPhoto, ik weet niet hoeveel GB aan fotomateriaal moet laden. Ik gebruik daarvoor het programaatje , gedownload van http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOSX&search=iPhoto+Library+manager. Hardstikke handig en freeware.
    Maar nu laat iMovie het afweten, want het programma weet blijkbaar niet dat er meer dan 1 bibliotheek is. Het zoekt natuurlijk altijd op een zelfde plaats……..

Heeft iemand hier al ervaring mee en weet wellicht hoe dat is op te lossen ?

Bijdrager
    Steves lovechild

iMovie kan alleen de actieve library zien. Wil je foto’s uit een andere iPhoto library in iMovie gebruiken, dan moet je eerst die andere laden met de manager. Daarna ziet iMovie ALLEEN die andere. De nieuwe iPhoto is wel wat sneller met grote libraries.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.