12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Imovie like slideshow als portfolio op mijn site

Goeie morgen,
    Ik ben hier reeds (te) lang mee bezig.
    Als fotograaf showcase ik mijn werk op mijn site girls on film
    Ik doe dit nu met SlideshowPro.
    Wens dit reeds langer te veranderen.
    Als ik afgewerkte foto’s van mij in Iphoto plaats en daar een slideshow laat draaien dan is dit precies wat ik wil (alleen hoeft het niet meteen fullscreen).
    Je kan dat echter niet exporteren..
    Dus heb ik diezelfde beelden eens in Imovie geladen, maar dat is een afknapper.
    Daar waar in Imovie het Ken Burns effect netjes begint met de foto beeldvullend en dan zachtjes inzoomt, lijkt me dat op het eerste zicht niet te doen in Imovie? Daar krijg ik alleen een fractie van de foto die dan omhoog of omlaag beweegt…
    Is Imovie wel de goeie keuze of is er een beter alternatief?

Hoe moet dit nu ?

Bijdrager
    Sascha
    Johnyw op 06 augustus 2010

Hoezo niet ?

Bijdrager
    Hansi2124
    Johnyw op 06 augustus 2010

Als ik afgewerkte foto\’s van mij in Iphoto plaats en daar een slideshow laat draaien dan is dit precies wat ik wil (alleen hoeft het niet meteen fullscreen).

Echt niet? Als ik een slideshow selecteer en kies voor Exporteer, dan zie ik daar ook een tabje Webpagina staan.
    Of is dit niet wat jij bedoelt?

Bijdrager
    Ir.Bob

iMovie werkt alleen in 4:3 of 16:9 liggend. Dus een staande foto krijg je nooit beeldvullend in iMovie. Verder kan je in iMovie precies aangeven hoe het begin en eind beeld gecroppped moeten worden. Houd er tevens rekening mee dat de uiteindelijke uitvoer geschaald kan worden naar gangbare TV-formaten. Die hebben een veel kleinere resolutie dan computer schermen. Let dus goed op de uitvoer instellingen.

Bijdrager
    Ir.Bob

P.s. Lees nu in het andere topic dat je een midden formaat camera gebruikt. Dat is dus sowieso geen 4:3 (tenzij 6×4,5 cm film) of 16:9 verhouding. Je zult dus je beelden (flink) moeten cropppen.

Bijdrager
    Wyodor
    Bijdrager
    tekenpotlood

Welke versie van iPhoto gebruik je?
    Als het de ’09 versie is doe je het volgende:

-Maak de slideshow zoals je hem wil
    -Zet de voorstelling stop
    -Ga naar Archief > Exporteer…
    -Kies de gewenste instellingen en je kan het als quicktime-filmpje gebruiken op je site

Bijdrager
    Johnyw

Bedankt voor de reacties, ben net terug thuis van een opdracht, ik zal het straks eens uittesten:)

Bijdrager
    Johnyw

Dat is dan aardig gelukt (vanuit Iphoto). Ziet er meer dan behoorlijk uit !
    Er zijn nog een paar punten werkpunten hoor. De navigatie (te zien als je het m4v bestand afspeelt met Quicktime) verdwijnt als ik de video embed in een pagina op mijn website (doe ik met Freeway Pro).
    En aangezien ik hoge kwaliteit wens, neemt die behoorlijk wat plaats in natuurlijk..
    Ik zou het misschien via een betalende dienst kunnen proberen (Vimeo) maar daar heb ik niet zo’n zin in.
    Ik denk zomaar iets..kan ik die video niet op mobile me plaatsen en dan embedden in een webpagina.

Bijdrager
    Johnyw

Wat ik vreemd blijf vinden, is dat het Ken Burns effect bij mij niet vertrekt van het volledig beeld, maar reeds een stuk ingezoomd blijkt te zijn ?

Bijdrager
    Ir.Bob

Dat kan dat het reeds is ingezoomd, maar je kan volledig zelf aangeven waarvandaan hij moet vertrekken en waar hij moet eindigen hoor. Met het ‘Tandwiel menuutje’

Bijdrager
    Johnyw
    Ir.Bob op 07 augustus 2010

Dat kan dat het reeds is ingezoomd, maar je kan volledig zelf aangeven waarvandaan hij moet vertrekken en waar hij moet eindigen hoor. Met het \’Tandwiel menuutje\’

Sorry, maar deze optie zit toch niet in Iphoto ?
    Misschien verwarrend, maar ik zit nu reeds volledig in Iphoto.
    Ik ben tevreden met het resultaat tot zover, alleen is de navigatie verdwenen. Ik neem aan dat dit normaal is.
    Voor hen die het eens willen bekijken tot zover, dat kan, meer ik moet jullie dan wel verwittigen dat het om foto’s gaat die genomen zijn tijdens een Playboy casting shoot en er dus naakt te zien is. Indien je daar aanstoot aan neemt, gelieve dan NIET de link te volgen !!
    Joyce

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.