9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    HYD

imovie-libray op icloud zetten lukt niet

Beste mensen, ik heb een oplsag van 2 TB in de iCloud en nog 1,7 beschikbaar. Op en harde schijf heb ik mijn imovie-lybrary staan is ongeveer 180 GB. Op geen enkele manier krijg ik die in de iCloud. Er komt telkens de melding dat er te weinig opslag ruimte is, terwijl die er feitelijk wel is. Kennelijk begrijp ik iets niet of doe ik iets verkeerd. Wie heeft een idee?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Hoé doe je dat? Je kunt de library niet in je iCloud Drive zetten als je dat bedoelt, daar heeft Apple ‘iCoud Foto’s’ voor bedacht. Werkt dat wel?

Bijdrager
    HYD

Dat werkt wel. Maar iMovie is toch nog steeds een recent werkende app. Al de gegevens die ik gebruik voor iMovie worden in de iMovie library opgeslagen. Met mijn harde schijf werkt het goed. Vandaar dat het mij vreemd overkomt dat dit niet over gezet kan worden naar de iCloud. Wel is het zo dat, ik geloof theater, niet meer werkt in iMovie en via Foto’s benaderd en overgezet wordt.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    HYD

Ik begrijp de constructie van iMovie naar Foto’s. Maar… met iMovie kan ik van videoopnames films maken. Het materiaal wat ik hiervoor nodig hebt zit in de iMovielibrary en deze krijg ik niet in de Cloud. Krijg dit wel voor elkaar op andere harde schijven of bijv Stack en of Box. Terwijl er 1,8 Tb ruimte is zegt iCloud dat er te weinig ruimte is voor een bestand van 180 GB. En dit snap ik dus niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Al eens geprobeerd om niet de complete iMovie Library, maar de bestanden daarin naar iCloud te zetten?

Bijdrager
    HYD

Nu breekt mijn klomp! Uiteindelijk is het gelukt om de iMovie-library op de iCloud te kopiëren. Dit kom door op de schijf van mijn Macbook voldoende ruimte te maken. Vreemd maar het lukte. Nu staat de iMovie-library in de iCloud. Maar… ik kan hem niet gebruiken met iMovie!!!! Krijg de boodschap dat ik het moet kopiëren naar een schijf en dat het dan werkt het. Ik snap hier niks van. Waarom en waarom wel op een schijf, Stack en of Box en niet in de iCloud.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Dat ondersteunt Apple niet. Zo simpel is het. Het is sowieso een slecht idee om dat soort bibliotheken vanuit een cloud-dienst te openen. In dit iCloud geval kán het niet maar ook als het wel kan kan het vroeg of laat problemen geven. Bij ‘Foto’s’ bibliotheken waarschuwde Apple er eerder ook voor.

Bijdrager
    HYD

Inderdaad, maar wel zeer bijzonder.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.