8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dsdude

Imovie, lage kwaliteit…

Hoi

Ik ben samen met men broer bezig om n-only terug op te bouwen. Ditmaal maken we alles zelf, inlogsysteem, forum enzovoorts. Het duurt daarom langer dan gepland mar dat ter info..

Ik was van plan meer video-reviews te maken voor de site, maar ik zat met een probleem. De kwaliteit met de filmpjes die ik maak is te laag.

Zie:

http://www.n-only.com/gamecube/video-preview-zelda-twilight-princess/

Bijdrager
    Djmichel

Is een compressie probleem. Ik kan je zeggen, zoiets uitzoeken vergt er veel werk en hangt veel vanaf. Het is ermee stoeien tot je het gewenste resultaat hebt. Als je hem hoge resolutie gemonteerd hebt, moet je hem in hoge reslotie exporteren in quicktime formaat. De compressie gewoon op dv-pal laten staan en hem vervolgens in een omzet progje gooien zoals flip4mac of dergelijken.

Bijdrager
    Djmichel

Owja…ik neem aan dat je dat filmpje zelf in elkaar geknutseld heb. Kleine opmerking, leuk gedaan! Dat zeker;) alleen in het begin van het filmpje zie je tekst en je praat er doorheen, das niet zo handig. Maar voor de rest, keep up the good job!

Bijdrager
    dsdude

Oke, dat ziet er een lastig klusje uit:)

Bedankt voor je comentaar ja het is ng maar men eerste filmpje. Dus nog opmerkignen altijd welkom:)

Bijdrager
    Djmichel

Kan je misschien vertellen hoe jij het filmpje om gezet hebt? Welke stappen je genomen hebt. Dan kan ik misschien beter zien waar de kink in de kabel zit. Ik weet veel van compressie af, alleen het online streamen lukt mij weer voor geen meter. Misschien kan jij me daar mee helpen?

Bijdrager
    dsdude

Hoi

Ik heb dus eerst 2 filmpjes vanuit video google gedowload. Dus die kwalitiet. Euh had ook nog een zelda theme sog liggen.

In imovie werd gewoon heel het venster waar het afgespeeld benut. Dus ik dacht zo zal het ook wel zijn als ik het opslaan in eeniet imovie project. Maar dat was helaas niet zo.

Dan jouw vraag, je load eerst je filmpje ergens op. Als je het dan op een site wilt zetten moet je het volgende doen: (in html)

<object width=”490(naargelang de grote)” height=”300″><param name=”LINK”></param><embed src=”LINK” width=”490″ height=”300″></embed></object>

Voila dit werkt altijd nrml gzn

Bijdrager
    Slecht

Bedoel je de kwaliteit of de resolutie/grote/formaat?

Bijdrager
    dsdude

Ja, dat bedoel ik:) Als je naar het filmpje gaat kijken zie e dat het heel klein is. En wanneer er wat teveel bewegingen zijn, komen er blokjes… Of is dat niet bij jullie? In imovie wasdat niet het geval…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.