7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    appletick

iMovie knalt eruit bij import video mbv convertor

systeem: emac 10.3.5 – iMovie 4.0.1 en Miglia Directors Cut 2

de miglia werkt goed. ook normaal met videobanden.

nu probeer ik steeds een heel oude vhs band te importeren.
    hierop staat een filmpje dat nogal amateuristisch is gemonteerd, nl door steeds starten en stoppen van de videorecorder.
    hierdoor zie je bij de overgangen ook steeds dat de recorder een beetje op gang moet komen. beetje hetzelfde effect als je videorecorder even de tracking moet regelen.

iedere keer bij zo’n overgang blijft het laatste beeld voor de overgang zo’n 5 sec. staan en dan knalt imovie eruit.

hetzelfde merk ik wanneer ik het tv-signaal van de videorecorder doorstuur naar imovie.
    dit gaat perfect. zodra ik echter naar de volgende zender zap houdt imovie er weer mee op…

is er een videotechneut die weet hoe ik dit probleem kan omzeilen? zijn er misschien meer mensen met converters die dit probleem kennen?

alvast bedankt! :mrgreen:

Bijdrager
    pluche

bij FCP kun je zo’n probleem regelen in de preferences, maar bij iMovie zie ik dat niet;
    dit heeft natuurlijk iets te maken met het afbreken van de scene waardoor ook de sync of time base signalen afbreken
    probeer eens op te nemen met het freeware programma “Vidi” (downloaden in Version Tracker)
    dit programma laat zelf toe clips te maken speciaal voor iMovie

Bijdrager
    appletick

heb t geprobeerd. bedankt voor de tip! handig programma. het werkt nog steeds niet geweldig. na zo’n overgang blijft ‘ie wel opnemen maar verspringt het beeld een paar maal.
    het is niet bij alle overgangen. anders moet ik er maar een tijd voor uittrekken en dan die stukken apart proberen op te nemen en later weer monteren :|
    andere tips zijn ook van harte welkom dus :P

Bijdrager
    pluche

ik vrees dat er maar 3 oplossingen zijn:
    – alles opnemen op je harde schijf en dan de slechte overgangen wegsnijden
    – een Time Base Corrector tussen je video en de convertor zetten – de meeste van die analoog/digitaal convertors hebben problemen als het bronmateriaal slecht is – in dit geval dus die oude videoband met overgangen; een TBC kan dat sterk verbeteren (maar kost wel een paar centen ….)
    ik heb vroeger zelf gemonteer op een sVHS recorder (met TBC) en die overgangen hebben geen enkel probleem gegeven bij het overzetten op DVD – die sVHS recorder had een “vliegende wiskop”
    – die videoband opnemen met een stand alone DVD recorder; in deze laatste zit dikwijls een “kleine” time base corrector

Bijdrager
    macbos

Heb het zelfde probleem gehad, met het zelfde apparaat, ik heb uiteindelijk imovie 2 geinstalleerd, via pacifist, en dat werkte wel.

Bijdrager
    appletick

ik kreeg een mailtje van Miglia:

Hi,

There is a known issue between iMovie 4 and several analogue capture
    devices, Directors Cut Included. There is a workaround by using the Extra
    Audio functionality of iMovie. We also supply a firmware upgrade for the
    directors cut at a small charge which eliminates the buzzing problem.

Regards,

Stuart Ball
    Technical Support Analyst

Lekkere lui daar. Zo’n ding koop ik niet voor een jaartje… waarom zou je in godsnaam moeten betalen voor een firmware upgrade om dat ding werkend te houden? :evil:
    Stuur ze dadelijk ff een gepeperd mailtje terug…

Misschien ook een tip voor jou macbos?

Ja ik ga ook maar ‘ns achter iMovie2 aan. Voortaan daar maar mee importeren. Daarna weer importeren in iMovie4 als dat werkt met die audio-problematiek.

Wat is pacifist trouwens?

Bijdrager
    macbos

Had de miglia via mijn werkt geleend, werk zelf bij een apple dealer, ben na heel lang van alles proberen er achter gekomen dat imovie 2 wel goed werkt, maar het nadeel van imovie 2 is dat je mac bijna compleet vast staat.

Heb zelf later een dac 100 geprobeerd, die werkte bij slechte banden ook niet goed.
    Nu heb ik een canopus advc 100, en deze werkt echt perfect.

Succes ermee en laat even weten of het met imovie 2 wel lukt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.