6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    j.vandort

iMovie kan geen bronfragment vinden

Bij iMovie krijg ik de mededeling: “Bronfragment ontbreekt” en “Geen overeenkomstige video gevonden,” als ik mijn project wil afdraaien. “Kies een andere optie uit het venstermenu TOON in de linker benedenhoek”. Doe ik aldus, krijg ik mijn bronbestand nog niet terug, terwijl wel alle thumbnails van de scene wel in het projectvenster staan en mooi zichtbaar blijven.
    Wat doe ik verkeerd? Mijn 10 min. durend filmpje met vele korte scenes, hier en daar wat overvloeiers en titels heb ik gemaakt van een oude D8 hybride sony-camcorder (kan ook Hi8 en V8 aan) van ca. 13 jaar oud. Ik wil deze video afronden en branden voor vertoning.
    Mijn programma iMovie staat op de iMac, de clips op de externe HD van Hitachi.
    Kan iemand mij bijlichten?

Bijdrager
    Beech

Blijkbaar ziet iMovie de externe HD niet als de locatie van het bronmateriaal. Staat je externe HD wel bij de gebeurtenissen-schijven ? En hoe heet de map op je externe HD waarin de clips staan ?

Bijdrager
    j.vandort

Dag Beech,
    Ik heb de video-impressie nu bij Events gezet, in dezelfde map op de HD. Na opnieuw opstarten zag ik mijn bronbestanden weer! Dank je.
    In de eerste plaats gaat het me om oud materiaal van 1988 t/m 2008 te bewerken en te schiften, dat ik met tape-camcorders heb opgenomen, formaat 4-3 natuurlijk

Ik ben een beginner in videoland. Er is in mijn woonplaats geen videoclub.
    Ik werk met een werkgeheugen van 8 Gb. 1067 MHz en processor 30.6 GHz Intel Core 2 en een HD van 1Tb. iMac hardware eind ’09. Is dat genoeg? Verder software: OSX 10-7-5, Lion. Is het raadzaam die iMovie te upgraden naar versie de nieuwste versie? Ik gebruik die Hollywood effecten niet, vind ik niks an. Graag je raad.

Inactief
    Anoniem

Voor iMovie is dat echt meer dan zat, die iMac kun je ook niet verder mee upgraden, maar iMovie vraagt echt bijna niks van je mac

Bijdrager
    Beech

Ik heb dezelfde iMac, alleen heb ik er 8 GB bijgezet en de oorspronkelijke 2×2 GB laten zitten. Maar ik gebruik bijna nooit meer dan 8 GB (en dan ben ik met iMovie bezig en een film van Youtube aan het converteren). Dus je hebt voldoende, zoals wensink ook al opmerkt.

Bijdrager
    j.vandort

Bedankt Wensink en Beech,
    Ik kan weer verder en zal zeker nog wel eens vragen hebben en hoop jullie hier dan weer te treffen. Goed Gezond Nieuwjaar nog voor jullie!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.