5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    reneo

iMovie in oneindige Loop

iMovie wilt bij mij niet opstarten, althans, hij (of zij, whatever) start wel op, maar geeft dan het wel bekende ‘welkom’ scherm met daarin de volgende melding en keuze:

“there’s no project open, what would you like to do?”
    “Open Existing Project / Quit / Create Project”

Bij open existing project krijg ik de foutmelding dattie geen projecten kan openen omdat hij ze niet kan lezen, en dat terwijl deze projecten op een andere mac het prima doen!
    Bij Create Project, gebeurt er nix en krijg ik weer dezelfde melding en vraag en rest mij nog maar 1 werkende keuze en dat is uiteraard “QUIT”

MAAR DAT WIL IK NIET!!! Ik wil aan de slag, maarja….

ohwjaa, gebruikte configuratie is als volgt. iMac G4 700megahertzen, OS10.3.3 iMovie 3.0.3
    Prefs weggooien helptnie. en opnieuw installeren magnie want er is al een versie aanwezig zegtie, deïnstalleren maggooknie…

Iemand een idee?!?!?!?!!!

Bijdrager
    macpro

Je kunt ‘m weggooien en dan herinstalleren.
    Maar dan moet je wel eerst het “receipt” weggooien, anders krijg je inderdaad de melding dat er al een versie bestaat.

Dat “receipt” staat in de map <harddisk>/Library/Receipts onder de naam “iMovie.pkg”.

Bijdrager
    reneo

Allemaal gedaan, maar een verse installer doet hetzelfde… inmiddels ook de permissions al hersteld, maar ook dat haalt nix uit… misschien werkt iMovie3.0.3 gewoon niet onder os10.3.3 en moet je gewoon iLife gaan halen met daarin een nieuwe versie?!? zou het zo erg zijn? al mijn andere iapps doen het namelijk wel prima…

Bijdrager
    Kraid

Quicktime opnieuw erop? Updaten?
    Of maakt iMovie daar geen gebruik van?

Bijdrager
    reneo

Ook alle updates zijn reeds aanwezig, maar quicktime opnieuwe d’r op? kan dat uberhaupt? Volgens mij draait het systeem nietene zonder quicktime…, toch?!?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.