11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    blikkieb

Imovie: Hoe fragmenten samenvoegen?

Goedemiddag,

Weet iemand hoe ik verschillende fragmenten (in imovie) tot 1 fragment kan samenvoegen?

Bijdrager
    carpebios

Ik weet het niet zeker hoor, maar als je zeg maar films toevoegt, kan je ze toch daaronder in zo’n tijdlijn zetten.
    En dan via opslaan als of export kan je hem denk ik opslaan als 1 film.

Bijdrager
    blikkieb

ik bedoel eigenlijk in imovie een paar kleine clips samenvoegen tot 1. En dan meerdere clips maken. Anders krijg ik later heel veel hoofdstukken in de dvd…..

Bijdrager
    Macvideo

Hoe dat in iMovie 8 (7) gaat weet ik niet, maar in 6 zijn het niet automatisch hoofdstukken.

Bijdrager
    MacbookTo

Ik werk de laatste tijd altijd in ‘brokstukken’ omdat iMovie HD 06 anders vastloopt. Die drie stukken van ongeveer 20 minuten elk plak ik dan weer aan elkaar tot een uur. Je hebt bijv. stuk A, B en C. Je kopieert stuk B en opent stuk A en drukt op command V. en het komt er achter te staan als daar de cursor staat. Maar…………… het geluid dat je er wel eens onder hebt staan, gaat dan niet mee. Als het onbewerkte stukken zijn gaat het prima. Zo doe je ook met C.
    Als ik denk dat een stuk helemaal klaar is, voer ik het uit in de hoogst mogelijke kwaliteit van Quicktime. Dit stuk wordt dan gerenderd en dat importeer ik dan in A via Archief en dan Importeer.

Bijdrager
    Fester

Als je al je fragmenten naar de tijdlijn sleept, wordt dat 1 film.
    Kan zo naar iDvd,
    Ik werk in de prima 06 iMovie, 08 zal het ook zo doen, maar die wordt door mij nog altijd geboycot.

Bijdrager
    MacbookTo

De vraagstelling is niet helemaal duidelijk. Bedoelt ze nu verschillende stukken film of verschillende scènes?
    Fester, als jij plakt, gaat dan bij jou het geluid mee? Ook al selecteer ik alles, het geluid gaat niet mee. Dat moet ik later apart selecteren en dan weer plakken.
    Ik spreek nu commentaar met Garageband in, omdat iMovie weer eens kuren had. Geluidsfragmenten waren ineens niet meer te horen en te openen.

Bijdrager
    Fester

Ik gebruik heeeeel veel geluid, de laatste tijd.
    Als ik vergeet te vergrendelen, dan loopt alles uit sync.
    Maar, in principe zet ik het toegevoegde geluid er het laatst onder ( vergrendeld en uitgetest op volume ), als je nu in de gerede video een scene inkort, dan krijg je problemen.
    Ik maak alvast een iDvd ( gewoon, zonder menu’s ) .en daarin beoordeel ik het eindresultaat, het ” loopt” in iDvd allemaal wat beter, helaas is er dan even niet te scrollen

Bijdrager
    MacbookTo

We zijn weer druk aan het monteren, zo te zien en dat met het mooie weer!!. Mijn probleem is dus zoals vermeld dat ik de video in drieën maak. Ik maak dus elk onderdeel helemaal af, maar dan krijg ik problemen met het kopieren omdat het geluid niet mee gaat. Ik moet die drie delen toch weer aan elkaar plakken. Nu doe ik het de laatste tijd iets anders. Voordat ik bijv. deel B achter deel A plak, voer ik het geluid van deel B via delen uit en maak er een aiff file van. Ik plak B achter A en plak dan die aiff.file erachter. Als de drie delen achter elkaar staan render ik het geheel.

Bijdrager
    Fester

Ik heb weer een klein uur staan, geheel ge edit.
    Het zijn eigenlijk korte video’s van een minuut of 10, maar door een paar seconden zwart ( zonder geluid ) en hoofdstukmarkeringen van elkaar gescheiden.
    Het geluid edit ik als allerlaatste handeling, controleer de iMovie 06, controleer het afspelen in iDvd 08, en maak als alles goed is , pas het dvd menu e.d aan.
    Ik heb bv. de Sail in Den Helder gefilmd, in 2 dagen, eigenlijk al het geluid weggedraaid en vele stukjes ( water en mensenmassa’s ) geluid erin gemonteerd, ook met plak over e.d.
    De video staat nog steeds op de iMac, moet nu nog een dag bootje varen in Friesland verwerken ( het is inderdaad een familievideo, over dit jaar ), dan stop ik met dit project, anders wordt het bestand te groot.

Moderator
    unSOUND
    ”blikkieb”

ik bedoel eigenlijk in imovie een paar kleine clips samenvoegen tot 1. En dan meerdere clips maken. Anders krijg ik later heel veel hoofdstukken in de dvd…..

Niet alle fragmenten hoeven ook hoofdstukken te zijn. Je kunt dit zelf instellen in iMovie. Je kun zelf aangeven waar markeringen moeten komen en waar niet. ( in iMovie HD in ieder geval )

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.