17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

iMovie herkent Sony HD video cam niet

Ik heb een Sony HD videocamera geleend en er beelden mee gemaakt. Nu probeer ik de beelden via iMovie binnen te laden en dat lukt niet. Ik weet niet waarom. Het gaat om de Sony HDR TG3, de kleine HD camcorder. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je een Intel Mac moet hebben met tenminste Leopard 10.5. Dat heb ik en daarom begrijp ik niet waarom het niet lukt. iMovie ziet de camcorder niet en selecteert zelf dan maar de iSight. Kan het er iets mee te maken hebben dat ik op mijn iMac geen iLife’08 heb, maar iLife’06? Kunnen daar misschien geen HD beelden op geimporteerd woorden? Er staat dat de camcorder compatible is met MPEG-4 AVC/H.264 High Profile. Mijn Mac moet volgens de gebruiksaanwijzing compatible zijn met AVCHD-High Profile. Heeft iemand hier ervaring mee of verstand van?

Moderator
    unSOUND

Daar heb je iMovie ’08 voor nodig. iMovie ’06 is niet AVCHD compatible.

Bijdrager
    MacAanZee

Oh ok. Dan moet ik daar achteraan. Bedankt!

Bijdrager
    Pieterr

Een alternatief (voor iMovie ’08 ) is om je film te converteren met VoltaicHD naar AIC en vervolgens te bewerken in iMovie HD ’06.

EDIT: DV –> AIC (zie onderstaande discussie)

Bijdrager
    acb

Dat is hetzelfde als je auto poetsen met afgewerkte olie….

Bijdrager
    Pieterr
    ”acb”

Dat is hetzelfde als je auto poetsen met afgewerkte olie….

Die mag je uitleggen.

Bijdrager
    acb

HD downconverten naar DV, toch een stap achteruit terwijl het niet hoeft toch? Een auto hoef je ook niet met oude olie te wassen, kan gewoon met water en een sopje toch?

Bijdrager
    Pieterr
    ”acb”

HD downconverten naar DV, toch een stap achteruit terwijl het niet hoeft toch? Een auto hoef je ook niet met oude olie te wassen, kan gewoon met water en een sopje toch?

Wat dacht je zelf dat iMovie ’08 doet als je een AVCHD film importeert? Een native AVCHD editor is iMovie in ieder geval niet.
    (En als je HD wilt hebben kies je een ander export formaat (AIC) in VoltaicHD.)

Bijdrager
    acb

Dus als je avchd importeert in iMovie krijg je als resultaat dvmet een resolutie van 720×576?

Bijdrager
    Pieterr
    ”acb”

Dus als je avchd importeert in iMovie krijg je als resultaat dvmet een resolutie van 720×576?

Nee. AIC. Hetzelfde wat je uit VoltaicHD krijgt: http://shedworx.com/volmac-faq#3

Ik had “naar DV” beter weg kunnen laten:

Een alternatief (voor iMovie ’08 ) is om je film te converteren met VoltaicHD naar AIC en vervolgens te bewerken in iMovie HD ’06.

Bijdrager
    acb

Waarom zeg je dan dat het DV is in jouw post terwijl de website dit zegt:

The final format is a HDV 1080i formatted Quicktime movie, encoded using the Apple Intermediate Codec (AIC)

Bijdrager
    Pieterr
    ”acb”

Waarom zeg je dan dat het DV is in jouw post terwijl de website dit zegt

Dat heb ik al gecorrigeerd. Zie boven jouw posting.

Bijdrager
    acb

Aaahh ok, dan kunnen de laatste 8 posts de prullenbak in….:D

Bijdrager
    Pieterr
    ”acb”

Aaahh ok, dan kunnen de laatste 8 posts de prullenbak in….:D

Is dat inclusief of exclusief jouw opmerking over afgewerkte olie? ;-)

Bijdrager
    acb

Hhaha ja!:D Maar dan uiteraard wel DV even veranderen in HDV:wink:

Bijdrager
    Pieterr

Ik heb er AIC van gemaakt. (Zie de EDIT)

Bijdrager
    MacAanZee

Ik wil de beelden inderdaad op HD laten, want ik heb ze op mijn Bravia HD Televisie gezien en het ziet er prachtig uit. Een enorm verschil met DV.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.