8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Art-art

iMovie helemaal leeg [Opgelost]

Gisteren heb ik lekker zitten klussen in iMovie ’11. Tot m’n schrik blijkt iMovie vandaag helemaal leeg. Geen gebeurtenissen en geen projecten te zien…
    Even gekeken met Finder. De bestanden in iMovie Events, iMovie Projects etc. zijn zo op het eerste gezicht allemaal nog gewoon aanwezig.
    Ook alles nog eens opnieuw opstarten heeft aan deze situatie niets veranderd.
    Wie heeft er een idee hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    Damio

Heb je misschien al eens eerder een oudere versie van iMovie geïnstalleerd? Kijk even bij de programmainfo of je echt in iMovie ’11 zit. De individuele iMovieversies slaan apart hun projecten en gebeurtenissen op. Als je TimeMachine gebruikt (of een ander backupsysteem) kijk dan even of je de projecten terug kunt zetten.

Succes!
    Max

Bijdrager
    Art-art

Hi Max,
    Bedankt voor de tips. Op jouw vragen en opmerkingen:
    Heb je misschien al eens eerder een oudere versie van iMovie geïnstalleerd?:
    – Ja, ik gebruik iMovie al sinds iLife ’09 en heb ook al eens iMovie 6 geïnstalleerd gehad.
    Kijk even bij de programmainfo of je echt in iMovie ’11 zit.:
    – Gechecked. Het is iMovie ’11 (ver 9.0.1 (1095))
    De individuele iMovieversies slaan apart hun projecten en gebeurtenissen op. Als je TimeMachine gebruikt (of een ander backupsysteem) kijk dan even of je de projecten terug kunt zetten.:
    – Ik heb TimeMachine backup enkele dagen geleden voor het laatst gemaakt. Wil, als het even kan, kijken of ik het resultaat van gisteren nog kan redden.

Is er ook een manier om de ‘database’ van iMovie opnieuw op te bouwen (zoals je ook met iPhoto kan doen)?

Bijdrager
    Art-art

Ik heb deze vraag ook bij Apple Discussions gepost.
    Het probleem is via deze post opgelost. Ik heb mijn Gebeurtenissen en Projecten nu weer terug. Hoe?
    – Sluit iMovie af
    – Ga naar de < gebruiker > /Library/Preferences map
    – Zoek naar com.Apple.iMovieApp.plist and verwijder dit bestand
    – Herstart iMovie
    Ik heb de oplossing uiteraard hier ook weergegeven voor als een ander hier nog eens mee te maken krijgt.
    Max, nogmaals bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Damio

Ok;-)

Je kunt misschien [Opgelost] voor de titel typen. Dan weten anderen ook dat er een oplossing voor dit probleem is.

Graag gedaan ;p

Bijdrager
    Art-art
    Damio op 19 januari 2011

Je kunt misschien [Opgelost] voor de titel typen. Dan weten anderen ook dat er een oplossing voor dit probleem is.

Is nu gedaan. Excuses, het was al wat later op de avond ….

Bijdrager
    Art-art

Toch nog een klein probleem (nadat ik eerder meldde dat het probleem was opgelost)
    Het probleem keert haast dagelijks terug…..
    De oplossing van het verwijderen van com.Apple.iMovieApp.plist werkt wel, maar ik krijg er we een punthoofd van….
    Iemand nog een suggestie hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    Art-art

Heb iMovie nog een keer opnieuw geïnstalleerd. Nu lijkt het probleem echt over.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.