3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    randyhereman

iMovie HD accepteerd geen HD

Hallo,

Mijn broer heeft een PowerBook 15″ (laatste model) en ik een MacBook. Ik heb er iMovie HD op staan en dit heb ik nu gekopieerd naar mijn broer zijn computer omdat hij zijn vakantie film wil editen en het een HD camera is.

Nu heb ik het programma vanaf mijn computer ingepakt (als archief) en daarna op mijn broer zijn computer gezet en uitgepakt. Alles werkt behalve HD films (importeren, exporteren, afspelen en bewerken). Hij (de computer) zegt:

“HD Quicktime component ontbreekt

De Quicktime-component is niet geinstaleerd. Deze is vereist om HD-films te bekijken, bewerken, importeren en te exporteren. Deze component maakt deel uit van het iMovie HD-instalatie programma. Instaleer de software opnieuw”.

Het antwoord lijkt er nu al te staan maar omdat wij nu in Brazilie zitten hoop ik dat er een oplossing voor is.

Alvast bedankt,

Bijdrager
    Webbiker

Volgens mij is dat component niet een onderdeel van iMovie maar van Quicktime, waar iMovie natuurlijk gebruik van maakt.
    Of HD-functionaliteit tot de standaard functies behoort of tot de Pro-functies weet ik niet.
    Maar ik denk dat je het daar moet zoeken.

Dus ff checken of je de laatste versie van Quicktime op die machine hebt staan en of je misschien moet upgraden naar de Pro versie van Quicktime.

btw, een programma inpakken en kopieren naar een andere computer is natuurlijk niet helemaal netjes… Je broer zou eigenlijk ff in Brazilie op zoek moeten gaan naar een apple retailer voor iLife 08. Wat maakt die paar tientjes nou uit?

Bijdrager
    sypie

Dit zijn de zogenoemde iApps, verhuzien dus…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.