8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    MacTracer

iMovie geuninstalled en nu opnieuw betalen?

LS,

recent heb ik iMovie van m’n Macbook verwijderd. Vanochtend wilde ik het nu opnieuw downloaden & installeren en nu blijkt dat ik er voor moet betalen. Ik heb uitgelogd en opnieuw ingelogd in de app store, maar er blijft een prijs staan.

Enig idee hoe dit kan? En hoe ik de software weer kan downloaden zonder ervoor te hoeven betalen?

Uiteraard gaat het om legale software versies die er voorheen op stonden, ik werk op een MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015).

Dank!

Bijdrager
    Bugsy

Als het goed is krijg je, nadat je gekozen hebt voor “kopen”, bericht dat je al eens betaald hebt en start het downloaden en installeren. Gratis.

Bijdrager
    janbertwedman

Waarom iMovie in eerste instantie verwijderd?

Bijdrager
    MacTracer

@bugsy thnx! “This update is free because you own a previous version of this item. To get this update now, click OK.”

Is daar geen andere methode voor om te checken of je de licentie al eerder hebt gekocht? Net onhandig natuurlijk als je er dan achter komt dat je toch moet betalen..:-o

@janbertwedman De reden was schijfruimte, maar dat is mijns inziens irrelevant..

Bijdrager
    Bugsy

Voor iOS wel, daar kan je in de AppStore zien wat je gekocht hebt. Voor osx weet ik dat niet zeker maar ik dacht het wel

Bijdrager
    Rien55

Je kunt in de App Store gewoon je aankoopgeschiedenis bekijken van je Mac apps.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  Rien55.

Bijdrager
    Q-collective

Het kan goed zijn dat je een andere Apple ID gebruikt (partner of zo?) waar de aankoop op staat. Je kunt dit inderdaad makkelijk zien bij “aankopen” bovenaan het venster van de App Store.

Bijdrager
    MacTracer

thnx voor de tips!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.