4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Statics

imovie geschikt voor filmdelen weghalen?

Ik heb een filmpje op mijn harde schijf staan in wmv (hij speelt hem in quicktime af onder flip4mac) maar nou wil ik er een paar dingen uithalen die overbodig zijn zoals bijvoorbeeld reclame. Met welk programma kan ik dit het beste doen? Is iMovie hiervoor geschikt?

Bijdrager
    MacPieter

In iMovie kan je er simpel dingen uitknippen. Maar als het een wmv filmpje is staat er een vette tekst door de hele film, zoiets als “Buy flip4mac pro now!”. Met de gratis versie van Flip4mac kan je alleen afspelen. Niet bewerken en converteren. Tenzij je dus Flip4mac PRO hebt.

Succes.

Bijdrager
    Statics

Ik heb hem geconverteerd naar Mpeg 4 maar als ik hem importeer in imovie komt de film in 1 van de vierkantjes aan de rechterzijde terecht. Als ik het filmpje naar de tijdbalk onder sleep dan komt daar 1 blauwe strip te staan maar hoe kan ik nou stukken weghalen?

Ik ben windows gewend en werkte daar altijd met moviemaker 2 dat vond ik vrij simpel omdat je dan foto’s kon knippen (frames).

Kan dat met imovie ook of is er misschien een ander stukje software dat in principe hetzelfde is als moviemaker 2?

Bijdrager
    MacPieter

Wanneer je hem in de tijdbalk hebt, kan je op een willekeurig punt het fragment in 2en knippen. Zoek een punt op waar je wil knippen, dan doe je :apple: +t en hij wordt geknipt. Zo kan je dat overal doen en stukken er tussen weglaten…

Ook kan je hier even kijken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.