3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    barend

iMovie geluidsproblemen

Beste mede Applegebruikers,

Na enige tijd bezig te zijn geweest met iMovie heb ik een film gemaakt van zo’n 55 minuten i.v.m. het afscheid van een goeie vriend. Die is inmiddels verhuisd naar de andere kant van ’t land.
    Ik heb allemaal korte interviews gefilmt van andere vrienden (van hem) en daar één film van gemaakt in iMovie. Ik dacht: ‘da’s leuk, ik zet het op een DVD’tje en stuur het naar hem op.

Eenmaal bezig in iMovie (voor het eerst) werd ik steeds enthousiaster. Waar ik aanvankelijk dacht met zo’n uurtje of 8 à 10 klaar te zijn heb ik wel zo’n 50 uur zitten monteren voordat de film echt af was. Je ziet steeds meer mogelijkheden om grapjes en onverwachte dingen toe te voegen, en dat vreet tijd.
    Het resultaat is erg leuk geworden. Maar dan wil je ’t op DVD zetten….
    Nou dat heb ik geweten… Ik verkeer in de luxe dat ik op bedrijf werk met uitsluitend Apple computers dus al m’n collega’s zijn minstens lichtelijk Apple-verslaafd. De totale kennis die dat opleverd komt regelmatig goed van pas.
    Echter, wat we ook probeerden het beeld was prima maar het geluid was één haperende ellende. Dat goldt niet voor de geluiden die in het videospoor of op het eerste geluidsspoor stonden. De toegevoegde muziek die er regelmatig (soms vrij hard) onder staat op het 2e geluidsspoor daar zit het probleem.
    Ik heb nu dus wel een DVD’tje maar alles wat op het 2e geluidsspoor stond is een puinhoop.
    We hebben al heel wat bewaaropties geprobeert. Dat vreet tijd want het is geen klein bestand. (m’n filmdocument weegt ruim 14 Gb.) Zodoende zijn we weken!!! bezig geweest… erg frustrerend.

Uiteindelijk zijn we eruit gekomen… met wat kunstgrepen. We hebben een tweede versie van de Quicktime film gemaakt met een beeldresolutie van 3 bij 4 pixels (niks dus). Toen was het geluid eindelijk wel goed. Dat geluidsspoor hebben we in de eerste Quicktime film gezet i.p.v. wat er stond. Gelukkig liep dat tot op het eind goed synchroon met het beeld.

Vraag:
    Weet iemand hoe je zo’n film op een normale manier kunt wegschrijven zonder problemen. (we hebben echt alle opties geprobeert) Of heb ik iMovie te hoog ingeschat? Ik heb nu zo’n gevoel van: ik denk wel 3 keer na voordat ik nog eens een filmpje ga monteren in iMovie.

Benieuwd naar jullie reacties.
    groeten, Barend

Bijdrager
    nk22

doesnt work

Bijdrager
    KarelWillem

Zo.:lol: Dat verhaal had iets compacter gekund.:lol:

Ik weet niet waar het fout gaat.
    Ik maak dergelijke films aan de lopende band, en knal het ene na het andere muziekje als tweede spoor onder en over mijn films.

Ik heb nog nooit de problemen ondervonden die jij nu – zo uitvoerig – beschrijft.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.