7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Riemke1977

iMovie geeft aan ‘fragment staat nog op de camera’

Goedenavond,

Ik heb de volgende situatie: van 5 verschillende camera’s heb ik de SD kaartjes ingelezen via iMovie (2 van spiegel reflexcamera’s, 2 van de GoPro en 1 van en handycam.

Van al dit beeldmateriaal, muziek en foto’s heb ik een film gemaakt van 100 minuten (uitvaart).

Het laatste SD kaartje wat ik importeerde zat/zit nog in mijn kaartlezer.
    Als ik nu mijn film wil opslaan als bestand krijg ik de melding dat de fragmenten van dat laatste SD kaartje nog op de camera staan.

Als ik deze opnieuw wil importeren krijg ik een foutmelding. De fragmenten van de andere SD kaartjes geven deze melding niet.

Wie kan/wil mij helpen?
    alvast dank, Riemke

Moderator
    Night

Heb je hier iets aan?

Bijdrager
    Riemke1977

Dat ziet er veelbelovend uit!! Alleen nu stuit ik op een ander ‘probleempje’. Bij het kopieren van de originele bestanden in de iMovie bibliotheek naar mijn SD kaartje, krijg ik de volgende melding: Het onderdeel ‘MVI_6903.mov’ kan niet worden gekopieerd, omdat het te groot is voor de structuur van het volume.

Bijdrager
    KarelWillem

Je SD-kaartje is waarschijnlijk geformatteerd als FAT o.i.d. (i.i.g. een formaat dat de camera begrijpt), en dat betekent dat alles boven de ruwweg 4GB er niet op gezet kan worden.

Bijdrager
    Groentenboer

Ben ik ook wel eens tegen aangelopen. Wat ik tegenwoordig doe: ik kopieer de bestanden van de SD cards naar mijn harddisk en importeer dan naar iMovie / FCPX. Ik vink dan wel de optie uit om de bestanden te kopieren naar de bibliotheek.

Maar daar heb je nu wellicht niet zo veel aan.

Bijdrager
    Riemke1977

Ik ben inmiddels een stapje verder. Ik heb het SD-kaartje geformatteerd. De bestanden gekopieerd naar de SD, dat is nu gelukt.:)

Maar vlak voor de finish helaas toch nog een foutmelding op het moment dat ik ze in iMovie opnieuw wil importeren…:Camerafragmenten kunnen niet worden verwerkt. Je moet deze eerst (opnieuw) importeren om ze te verwerken.

Iemand nog een list?

Bijdrager
    Richard from Rotterdam

Je kunt (de volgende keer) beter al het materiaal eerst handmatig naar je computer kopiëren en daarna in imovie importeren. Dan weet je zeker dat het programma alle fragmenten weet te vinden. Kun je nu uiteraard ook nog doen met de clips in kwestie en die dan opnieuw importeren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.