14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Witkamp

iMovie gebeurtenissen en iPhoto video importeren

Ik had een probleem met het aanmaken van nieuwe projecten in iMovie. Dit probleem lijkt opgelost nadat ik de iMovie Projects folder naar het bureaublad had verplaatst. iMovie werkt weer prima. De projecten in badges teruggeplaatst en er waren twee corrupte project bestanden. Die veroorzaakte waarschijnlijk het probleem. iMovie had ik al even getest onder een nieuw aangemaakt account en dat werkte gewoon.

Maar nu… ik maak gebruik van een fotocamera waar ik ook videos mee maak. De SDHC gaat standaard direct in de Mac en iPhoto opent automatisch en ik laat alles importeren.
    Daarna open ik iMovie. Bij het openen vindt iMovie nieuw materiaal en vraagt automatisch of dit geïmporteerd moet worden. Al het nieuw videomateriaal wordt ingelezen en is aansluitend beschikbaar voor montage.

Nu staat alles in de Gebeurtenis Bibliotheek in de map iPhoto-Video’s, links onderin iMovie. En die map is inmiddels zo groot dat iMovie zich lijkt te verslikken.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik de iPhoto video bibliotheek in gebeurtenissen omzetten. Daar heb ik er ook enige (nieuwe gebeurtenis xyz…) van maar waarom dat is weet ik niet.

En: hoe regel je dat al het nieuwe materiaal ingelezen wordt als een nieuwe gebeurtenis?

Dank voor de hulp!

Bijdrager
    Hansi2124
    Witkamp op 28 juni 2011

Maar nu… ik maak gebruik van een fotocamera waar ik ook videos mee maak. De SDHC gaat standaard direct in de Mac en iPhoto opent automatisch en ik laat alles importeren.
    Als je alleen de foto’s in iPhoto importeert en de films in iMovie, moet jouw probleem zijn opgelost, volgens mij.

Bijdrager
    Witkamp

Hansi, dank je voor de tip! Maar hoe doe je dat?

Is het een geheugenkaart uit een videocamera dan is het ook via iPhoto maar maakt iMovie er een gebeurtenis van.

Nu heb ik veel opgenomen materiaal. Hoe is alsnog te importeren in iMovie als ‘losse’ gebeurtenissen? Het staat nu allemaal in de iPhoto-Video map. En die is erg groot…

Bijdrager
    Hansi2124

Ik selecteer in iPhoto de foto’s die ik wil importeren. Films sla ik dus over. Die importeer ik gewoon in iMovie.
    Alles doe ik rechtstreeks met de camera aangesloten op mijn Mac. Of het een verschil is als je het kaartje in je Mac stopt en daarvandaan importeert, weet ik niet.

Bijdrager
    Witkamp

Als je de kaart erin steekt gaat alles automatisch nadat je geselecteerd hebt: importeer alles. Wellicht dat het beter is een selectie te maken. Maar iPhoto start automatisch op. Dan alles importeren. Eenmaal klaar dan iMovie openen. iMovie ‘ziet’ nieuw video materiaal en vraag: nu importeren. Ja, en je bent klaar. Alleen staat alles dus in dezelfde map en die is kennelijk te groot. Het is dus beter om met gebeurtenissen te werken.

Maar de vraag is nu hoe is dat achteraf voor elkaar te krijgen is…

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien kan je zien aan de extensie in de map van iPhoto welke je eruit moet halen?
    Nogmaals: ik veronderstel dit alleen maar; heb geen ervaring hiermee. Zorg sowieso voor een back up…. Altijd handig!

Bijdrager
    Witkamp

Het zijn allemaal herkenbare bestanden. Foto’s allemaal jpg en film ik meen .mov. Nu zou je zeggen dat slepen we naar iMovie en het regelt zich vanzelf. Maar dat is niet het geval. Een NAS met TimeMachine zorgt voor backup dus dat is voor elkaar.

Al het videomateriaal zou ik in een aparte map kunnen zetten en vervolgens importeren. Maar een gebeurtenis wordt aangemaakt per dag toch?

Dit is ff lastig…

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt in iMovie toch ook al je filmbestanden geïmporteerd? Je hebt ze dus dubbel. Verwijder ze uit iPhoto en je bent klaar (volgens mij).

Bijdrager
    Witkamp

Nou, dat denk ik dus niet. Er is een map in de gebeurtenisbibliotheek genaamd iPhoto-Video’s.

De structuur die iMovie toond is:

Laatste import

Macintosh HD
    – iPhoto Video’s
    – 2011
    Gebeurtenissen XYZ

– 2010
    Gebeurtenissen ABC

Na het selecteren van de iPhoto Video’s ‘map’ duurt het heel erg lang voordat al het materiaal is ingelezen. Door vervolgens naar beneden te scrollen gaat iMovie over z’n nek en verschijnt er een melding zoals: fout doorgeven aan Apple, negeren, iMovie opnieuw openen.

Bijdrager
    Hansi2124

Hier begrijp ik verder niets van……. Ik heb dit nog nooit gezien op mijn Mac. Misschien iemand anders?

Bijdrager
    Witkamp

Ik zal Apple is bellen, kijken of zij antwoord kunnen geven…

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je hier misschien nog iets aan?

Bijdrager
    Witkamp

Hij herkent ze wel maar het zijn er waarschijnlijk inmiddels te veel waardoor het bij het inlezen fout gaat. Maar dank nog voor het meedenken!

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan!

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.