12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    nealjoos

iMovie fout bij renderen 10008

Hallo,

telkens als ik probeer een video te exporteren, krijg ik foutmelding 10008. Weet iemand hoe dit komt?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    KarelWillem

In vrijwel alle gevallen is het een ‘bad frame’ in je video, of een corrupte afbeelding o.i.d.

https://discussions.apple.com/thread/7281962?tstart=0

Bijdrager
    nealjoos

Hoe kun je dan weten over welk frame het precies gaat?

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, goeie vraag. Dat is nu net het probleem hè?:)

Bijdrager
    koen

@nealjoos: lees die link even door, daar staan een hoop tips in(y)

Bijdrager
    nealjoos

Allemaal al bedankt voor jullie hulp! Ik exporteer nu telkens opnieuw de video, en dan zie ik waar hij stopt, en waar dus het ‘bad frame’ zit. Deze knip ik er nu één voor één uit.

Bijdrager
    Hansi2124

Misschien is het beter en sneller door die ‘foute frames’ te vervangen door nieuwe uit de originele clip.
    Dus het stukje waar de fout in zit weg te halen en vervangen door een nieuwe.

Bijdrager
    nealjoos

Misschien is het beter en sneller door die ‘foute frames’ te vervangen door nieuwe uit de originele clip.
    Dus het stukje waar de fout in zit weg te halen en vervangen door een nieuwe.

Hallo Hansi2124,

ik begrijp niet precies wat je bedoelt…

Bijdrager
    Hansi2124

Op de tijdlijn het foute stuk weghalen en vanuit de clip een nieuwe ertussen plaatsen.

Bijdrager
    nealjoos

Op de tijdlijn het foute stuk weghalen en vanuit de clip een nieuwe ertussen plaatsen.

Ah zo… Nu begrijp ik het!
    Bedankt!:)

Bijdrager
    Hansi2124

Nu zit ik met hetzelfde probleem (foutmelding 10008), maar dan in FCPX (exporteer naar bestand, Publishing: Computer). Het betreft filmpjes die ik van YouTube heb gedownload met ClipGrab en flash filmpjes die ik heb gedownload en omgezet naar mp4 met Iskysoft iTube Studio. Een aantal in full hd, maar ook een aantal met afwijkende formaten, maar dat mag toch niets uitmaken? Wat ik heb gedaan om de foutmelding niet meer te krijgen:

Computer opgestart met cmd-r en nagekeken met Schijf-EHBO
    project nogmaals saven als Computer
    een fragment (mp4)verwijderd waarvan ik dacht dat dat de boosdoener was; blijkt geen verschil te maken)
    datzelfde fragment verwijderd, omgezet naar mov en toegevoegd
    nieuw project aangemaakt en hierin de fragmenten via copy/paste geplaatst
    project gesaved als Webhosting

Blijft elke keer op 18 procent hangen, waarna de foutmelding verschijnt.
    Vervolgens gaat het rondje met het renderpercentage continue van 0 naar 100 en herhaalt dit.

Geen idee waar de fout zit, maar word er wel een beetje gek van……

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb het opgelost (zoals in de link die KW gaf ook al stond) door alle filmpjes apart weg te schrijven in .mov Zo kwam ik er ook achter dat er 2 filmpjes tussen zaten die bad frames hadden. Deze verwijderd, weer geëxporteerd als .mov en vervolgens alle mov filmpjes in een nieuw project aan elkaar geplakt en geëxporteerd. Dat is dus op deze manier gelukt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.