9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Mhusken

iMovie-film opslaan als .mov

Ik heb een aantal korte filmpjes gemaakt in iMovie. Die moeten te bekijken zijn op windowscomputers. Hoe sla ik ze op als .mov of iets anders dat windows compatible is?

Ik heb hierover een aantal stokoude topics gezien hier op OMT en ben benieuwd wat recente, betrouwbare, gratis converteerprogramma’s zijn. Ik ben niet bereid om 30 euro neer te tellen voor QuickTime Pro.

Bijdrager
    App-ie

Kun je niet gewoon VLC Player op de Windows machines installeren? ‘Sgratis.

Bijdrager
    KarelWillem

Nagenoeg elk filmformaat is Windows-compatible.

M4V, MP4, MOV.

En wil je echt zeker weten dat ELK device ze kan zien, dan zet je ze (verborgen desnoods) op Youtube.

Bijdrager
    Mhusken

Dank voor de reacties. VLC player installeren is helaas geen optie, want daartoe hebben we geen rechten op die pc’s. Het staat nu als mp4 op een gedeelde OneDrive, maar kon niet bekeken worden. Dat gaf een rare foutmelding: “Kan het bestand niet openen. Mogelijk is het bestand in gebruik, hebt u geen toegang tot de computer waarop het bestand is opgeslagen of zijn de proxyinstellingen niet correct.”

Ik weet zeker dat het bestand niet in gebruik was. Dat de gebruiker geen toegang zou hebben tot mijn computer is mogelijk, maar wel vreemd. Wat proxyinstellingen zijn weet ik niet.

Via YouTube is zeker mogelijk, maar wel de allerlaatste optie voor dit project.

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige reactie verwijderd door moderator

Bijdrager
    KarelWillem

Anyway: MP4 is gewoon op virtueel elke Windows-computer te gebruiken.

Maar wellicht steekt OneDrive daar een stokje voor.

Bijdrager
    Mhusken

Oh wacht, het is geen One Drive, maar Sharepoint. Zelfde laken een pak. Het probleem zal wel in de een of andere firewall zitten of zo. De ene collega kan mijn filmpje thuis wel bekijken, de andere kan het op kantoor niet. Gevalletje voor team ict, denk ik. Dank voor het meedenken!

Bijdrager
    TheBigZ

iMovie exporteert sinds versie 10 standaard naar een .MP4 bestand. Je hoeft dus niks te converteren om een .mp4 bestand uit iMovie te krijgen.

Bijdrager
    KarelWillem

En al deed ‘ie dat niet, dan hoefde het ook niet.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.