13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wi51

Imovie film exporteren voor gebruik in powerpoint

hoe moet je een in imovie gemonteerde film exporteren voor gebruik in powerpoint. Ik heb er een avi van gemaakt maar powerpoint importeeerd dat niet. Maar als ik via andere software het omzet in mpeg wordt de kwaliteit slecht. Powerpoint zou avi of mov moeten importeren maar bij werkt het niet.

Bijdrager
    MacMeijers

Kies in iMovie “Archief”: Deel
    Kies “Quicktime”
    “Comprimeer film voor” : volledige kwaliteit
    De film wordt dan in Mp4 format opgeslagen en dat kun je rechtstreeks in Powerpoint importeren
    :apple:

Bijdrager
    wi51

helaas powerpoint importeerd geen mp4 bij mij. Typisch is dat de een avi gemaakt op een pc wel wordt geaccepteerd en een avi gemaakt met Imovie niet. Ik moet denk ik ergens een instellingsfout maken in Imovie.

Bijdrager
    MacMeijers

Da’s toch vreemd, want toevallig heb ik het zelf deze week nog zo gedaan. Welke versie van Office gebruik je? Ik werk met 2004.

Bijdrager
    wi51

probleem is dat ik powerpoint op de pc moet doen. Heb al 6 maanden toestemming voor office 2004 op de mac maar afd. automatisering heeft geen tijd voor instaleren en werknemers mogen het niet zelf doen. Werk dus met office 2000 op de pc en alle beeldbewerkingen en video op de G5.
    Heb je geen problemen als de powerpointpresentatie op de mac gemaakt is en het wordt later gebruikt op een pc? Want zo gaat het hier gebruikt worden, alle presentatieruimtes zijn pc met een beamer.

Bijdrager
    MacMeijers

nee , ,ik heb dezelfde situatie en dat gaat uitstekend

Bijdrager
    davedive
    ”wi51″

Heb al 6 maanden toestemming voor office 2004 op de mac maar afd. automatisering heeft geen tijd voor instaleren en werknemers mogen het niet zelf doen.

Tijd dus om de afdeling ‘automatisering’ te automatiseren lijkt mij :x :x :x :x

davedive

Bijdrager
    Outlander

Ik had kortgeleden hetzelfde probleem: film uit iMovie moest naar Powerpoint 2003 op de PC. Quicktime slikte hij niet. Ik heb toen de Quicktime-film op de Mac omgezet naar AVI met een programma van Versiontracker, ik weet alleen niet meer welk programmaatje dat was :o . Vervolgens ging het importeren in Powerpoint op de XP-bak perfect.

Bijdrager
    Outlander
    ”wi51″

Heb je geen problemen als de powerpointpresentatie op de mac gemaakt is en het wordt later gebruikt op een pc? Want zo gaat het hier gebruikt worden, alle presentatieruimtes zijn pc met een beamer.

Test wel even alles op een PC. Wat ik merkte was dat sommige lettertypes net een iets ander formaat hebben, waardoor dingen er op de PC raar uit kunnen zien. Maar voor 99% werkt het perfect, maar goed, het gaat om die laatste procent – dat is wat mensen onthouden.

Bijdrager
    1234

super oud draadje dit, maar ik krijg dus met geen mogelijkheid een film converted voor een windows powerpoint van een klant.

Iemands tips?

De Microsoft site is niet bepaald duidelijk…

Bijdrager
    McD44N

Stenen tijdperk! Bij Windows gebruiken ze de WMV codec veel. (weet ik nog van het stenen tijdperk:) googelen op “create wmv on mac” geeft oa dit:
    http://www.kenstone.net/fcp_homepage/creating_wmv_fcp_chee.html

Vrij omslachtig, met 2 x transcoderen, maar ’t schijnt te werken. Als je geen compressor hebt, zal het lijkt me ook werken met het gratis MPEGStreamclip. Misschien lukt het met dit prog ook wel met 1 encoding..

Bijdrager
    1234

Hee! bedankt, dacht niet dat er nog wat zou komen!

Die van KenStone heb ik gezien, maar ik weiger een Windows computer aan te schaffen om mijn windows klanten te bedienen alleen voor het omzetten van de Mpeg naar de WMV.

Ik gebruik ook Flip4Mac, maar die geeft toch ook regelmatig artifacts in mijn beeld.

De beste krijg ik tot nu toe uit VisualHub, maar ook die speelt weer niet altijd af.

Bijdrager
    1234

Even een bump voor dit topic.

Vandaag ben ik weer de hele dag bezig geweest om een video (SD, uit FCP) gereed te maken voor powerpoint 2007 op een XP systeem.

Eindeloos het net afstruinen, en 13 testfilmpjes later lijkt het maar niet te lukken om een juiste vorm hiervoor te vinden.

ik heb geprobeerd met;
    AVi’s – worden nooit echt mooi, meestal blokkerig.
    Mpeg-2 – optimized for Windows Compatibilty, waardeloze kwaliteit.
    Mp4 – ziet er nog redelijk uit, maar na toevoegen in PP pseelt blokkerig af

Meeste heb ik omgezet met VisualHub, omdat ik daar zeer goede ervaringen mee heb, ook Mpegstreamclip mag niet baten en uit QT pro (ik heb flip4mac)is het ook nooit 100%.

Ik hoop dat iemand een waterdichte workflow heeft en die wil posten. ik ben nu al zeeen van tijd kwijt aan dit geintje.

Het bedrijf waarvoor de filmpjes zijn kunnen geen dingen installeren en is een logge organisatie, dus het beste zou zijn het aan mijn kant op te lossen.

Ik hoop dat iemand de verlossing/oplossing heeft!

alvast bedankt

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.