7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    nightwalker

iMovie film exporteren

Hey iedereen,

Sinds kort is mijn dochtertje geboren en sindsdien ben ik volop aan het filmen geschoten.
    De filmpjes die ik heb gemaakt zijn in full hd (1080) met 50i frames op een Canon HG20.
    Als ik deze filmpjes importeer in iMovie zie ik al een verschil in kwaliteit tussen de film op de camera en de film op m’n iMac + de frames zijn van 50 naar 25 gezakt.

Ook zie ik verschil als ik de source (imovie imported file) exporteer via quicktime of met iMovie (exporteer via quicktime optie) zelf. Ik gebruik nochtans de zelfde encoding in iMovie als quicktime zelf gebruikt.
    20mbit (quicktime gebruikt zelf maar 10mbit geloof ik), h264, multipass (quicktime lijkt single pass te doen), 1080, restricted to main profile
    Het resultaat van quicktime is vele scherper waar dat iMovie blijkbaar probeert om de scherpte weg te werken.

– Nu vraag ik mij af of ik niet gewoon beter in 25p kan filmpen ipv 50i.
    – Hebben jullie suggesties om een ander programma te gebruiken voor de filmpjes te editeren?
    Kortom, suggestiesen ervarigen zijn welkom.

Bijdrager
    iDaan98

Final Cut Pro X?

Bijdrager
    nightwalker

iets dat niet zo prijzig is:)

Bijdrager
    iDaan98

Adobe Premiere Elements? Iets minder duur..

Edit: http://www.misco.nl/productinfo/productinfo?productCode=943576&affiliate=117 < linkje

Bijdrager
    Fester

Gewoon iMovie.
    De Usermanuel even doorlezen, de instellingen van je camera aanpassen, ik weet het ook allemaal niet uit mijn hoofd, maar bijvoorbeeld 50 beeldjes per seconde, 25 is voldoende.

Moderator
    Mac Daddy

50i is gelijk aan 25p. 50 fps interlaced. Daar staat die die i voor, betekent 50 interlaced frames. Zoek op Wikipedia ook zelf even naar interlaced en progressive en het verschil daartussen. Dan snap je er iets meer van. Het komt erop neer dat hij in 2 velden van horizontale stroken het beeld opneemt. 50i moet je dus delen door 2, want hij neemt 2 velden voor 1 frame op.

Stel vanaf nu je camera maar op 25 fps in, want dat is over het algemeen makkelijker werken. iMovie zou wel met die 50i bestanden om moeten kunnen gaan. Hoe? Dat staat vast ergens op het internet.

De verschillen in kwaliteit ligt dus ook aan of je het met de juiste instellingen importeert en exporteert.

Bijdrager
    Vassilli
    iDaan98 op 01 augustus 2011

Final Cut Pro X?

Dan is iMovie beter.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.