7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

iMovie exporteren: mooiste resultaat?

Hallo allemaal!

Voor mijn werk heb ik in imovie 11 een filmpje gemaakt van pakweg 3 minuten.
    In dit filmpje heb ik enkele stills uit een keynote presentatie (hight quality images) ingevoegd.

Aangezien hij vaak via beamers op congressen zal worden getoond is widescreen niet de beste optie.

Toen ik hem via de standaard export functie in imovie exporteerde in de share-export movie optie merkte ik op dat de kwaliteit/scherpte erg matig was (zelfs op de ‘highest’ quality).

Na wat zoeken kwam ik erachter dat met de ‘export using quicktime’ optie er veel meer opties mogelijk zijn, maar ik heb er weinig verstand van.
    Ik wil graag een hoge resolutie zodat de letters scherp zichtbaar zijn, maar liefst ook geen film van enkele gigabytes.

Weten jullie wat de gulden middenweg is hier? welke settings zou ik moeten nemen?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    CMD-Z

Het gaat met name om de tekst in de stills.
    Als ik hem afspeel met imovie voor het exporteren ziet het er prima uit, na exporteren zijn de letters vaag.

Welke resolutie/compressie moet ik nemen?

Bijdrager
    cmug

In ieder geval H.264 kiezen met de pixelverhouding idem aan het scherm waar je op gaat vertonen.

Bijdrager
    CMD-Z

Ok, toch wel H.264 dus? Wat als je ‘geen compressie’ kiest?

Moderator
    unSOUND

Dan krijg je een bestand wat per seconde zoveel MB is dat bijna geen enkele schijf het snel genoeg kan aanleveren, en je met een stotterend beeld zit.

Maar ik heb al eens een tutorial geschreven in een topic over exact dezelfde vraag:

imovie en beeldkwaliteit

:wink:

Bijdrager
    CMD-Z

als we unsound niet hadden! thanks!

Bijdrager
    Robert
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.