5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    minne

[iMovie] Exporteren, maar hoe?

Ik heb een iMovie-vraag.
    Als je je iMovie-film gaat exporteren, zijn er 1001 mogelijkheden. Als je Voor Quicktime… en Geavanceerd… kiest, dan kun je kiezen uit allerlei formaten, codecs enz. Ik dacht dat het beste zou zijn om Quicktime te kiezen, met alle instellingen zo goed mogelijk (Videokwaliteit hoogst, Huidige grootte, 48000 kHz geluid, enz.). Als ik deze geĆ«xporteerde film echter afspeel, is die een beetje schokkerig. Als ik naar avi exporteer is dit weer niet, maar dan is de beeldkwaliteit weer minder.
    Als ik bij het exporteren kies voor Voor iDVD… is de kwaliteit wel perfect. Ik wil echter helemaal geen DVD maken.

Nu heb ik hier een film, die ik op twee manieren wil kunnen afspelen:
    1) Gewoon op het 17″-scherm van m’n iMac
    2) Via de Video-out op een beamer

Welke instellingen kan ik voor manier 1 het beste kiezen, en welke voor manier 2? De grootte van het bestand interresseert me niet, ik wil gewoon zo scherp mogelijk beeld, en hij moet niet schokkerig zijn! Het geluid erachter is nu gewoon 192kbps-MP3…

Bijdrager
    sally

Hoi,
    Het heeft geen zin om een betere kwaliteit te kiezen dan de kwaliteit van je oorspronkelijke materiaal. ‘Voor iDvd’ is zeer waarschijnlijk een goede optie. (is gewoon optimaal dv pal quicktime). De compressie voor dvd wordt pas in iDvd gedaan. Dus dat maakt niet uit.
    Schokkerigheid kan betekenen dat je Appletje het “niet helemaal trekt”
    Ik heb zelf een ervaring met schokkerige animatie die op een dual g4 geheel soepel bleek te kunnen lopen.
    Vergeet niet om high quality playback te kiezen in je Quicktime Player om een goed beeld op je computerscherm te krijgen.

Bijdrager
    minne

Ik dacht idd ook eerst dat m’n Mac het nie trok ofzo, maar de datadoorvoer was maar 700kb/s, terwijl ik filmpjes met 3.3Mb/s zonder problemen kan afspelen…

Bijdrager
    hans dorsman

Het lijkt me stug dat jouw imac het niet zou trekken.
    Je hebt het over een 17″, dus een g4 1000 MHz.
    Zelf heb ik een 800 MHz G4 imac en tot nu toe draait alles prima:
    – dv;
    – svcd (mpeg2 – 2500 bps);
    – cvd (mpeg2 – 2300 bps);
    – vcd (mpeg1);
    – divx.

Hans

Bijdrager
    boesboes

Ik heb al meerdere malen proberen te exporteren naar een avi divx file.
    Dit werkte, maar er zaten over “strepen” in het beeld.
    Ik zoek nog altijd achter een goeie export functie.

BoeSBoeS

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.