5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    de mossel

iMovie exporteren

Kan ik via iMovie exporteren naat QT en dan een SVCD maken?

Welke structuur moet ik dan gebruiken? MPEG2? Staat er niet bij. Ik heb QT-pro.
    Instellingen? Grote van beeld enz. en geluid?

Heb een DVD speler die dit ook afspeelt . Zou wel leuk zijn want ik heb geen DVD-brander!

(Komt misschien nog wel)

Bijdrager
    hankie

in een paar stappen lukt dat prima:

1. Exporter in iMovie je film als volgt:
    Archief, exporteeer naar QT, geavanceerd, exporteer, kies hier ‘Film naar DV-stream’ en kies een locatie

2. Download het programma FFMPEG op http://homepage.mac.com/major4

3. Zorg ervoor dat je de genoemde decoders in de Readme omschreven juist installeert en start daarna FFMPEG

4. Kies bij Quickpresets Svcd (PAL)

5. Vul bij Open de locatie in van de ge-exporteerde DV-stream en bij Save As de naam van het bestand dat je op SVCD wilt branden. Let op: gebruik dezelfde doelmap als de bronmap!

6. Zet bij de tab Options ALLE vakjes uit, behalve de-interlace. Vooral het uitzetten van de QT-decode is belangrijk!

7. Zet onder de tab Tools de vakjes Split in 3 chunks en Keep elemantory Streams uit.

8. Klik nu op Encode en ga lekker een biertje drinken. De terminal start op en geeft aan het eind van het encoding proces vanzelf aan dattie klaar is (kan lang duren als de bron film lang duurt

9. Herhaal het proces voor andere fimpjes tot je er een aantal hebt voor een SVCD

10. Start Toast en kies voor Multitrack cd-rom XA, selecteer de door FFMPEG aangemaakte .mpg bestanden en brand de SVCD

Succes

PS: lees vooral aandachtig de installatie-instructie van FFMPEG, met name die van de decoders (encode is veeeel beter dan de decoder van Quicktime)

Hankie

Bijdrager
    G. Melis

Kijk ook even naar het programma iVCD ( http://www.mireth.com/pub/ivme.html ), een mooi stukje eenvoud.

Bijdrager
    hankie

iVCD is qua eenvoud prettiger dan het pad naar FFMPEG. Er zitten echter een aantal maar-en aan:
    – iVCD gebruik niet de encode-decoder, maar de mindere kwaliteit van Qt-decoder
    – iVCD gebruikt met het decoden slechts 70% processorkracht, tegen 95 bij ffmpeg. Het decoden gaat dus trager.
    – iVCD is geen freeware, FFMPEG wel

Bijdrager
    de mossel

Tja. das ook wat. Ik gebruik “nog steeds” Mac OS 10.1.5

Hoe nu te handelen?
    Help me. Leek me wel mooi programma. Maar ja……….. Wacht eigelijk op 10.3

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.