11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesse

iMovie Exporteren

Hallo mensen,

heb dit weekend samen met een vriend allemaal korte filmpjes gemaakt bij elkaar 320 mb ofzo

heb het bewerkt in iMovie echt supergaaf geworden. Nu wil ik het Exporteren (delen) maar wat
    zijn eigenlijk de degelijkste instellen als het gaat om een filmpje exporteren voor o.a windows-
    vrienden, relijke kwaliteit, goed geluid en redelijk formaat.
    graag zou ik hiervan willen horen:)

groeten,

Jesse

Bijdrager
    Macs

Ik zou het gewoon bij .MOV houden. Rechts klikken op het icoontje van je iMovie project – toon pakketinhoud – shared movies – iDVD!

Bijdrager
    1984

Gewoon exporteren (delen) naar een QuickTime-film (de meeste windows gebruikers beschikken over QuickTime) en dan comprimeren naar wens.(hoe minder je hem comprimeert hoe beter de kwaliteit.)

[size=9:43f67b00db]Daarnaast kun je een QuickTime Film ook in Frontrow bekijken.[/size:43f67b00db]

Bijdrager
    Jesse

hee handig.. maar hoe haal ik het daar weg?

ik kopieerde het naar een map maar als ik het dan probeer te openen gaat hij iedere x stuk voor stuk die bestandjes zoeken die in het imovie project voorkomen?! raar

Bijdrager
    Jesse
    ”Macs”

Ik zou het gewoon bij .MOV houden. Rechts klikken op het icoontje van je iMovie project – toon pakketinhoud – shared movies – iDVD!

hee handig.. maar hoe haal ik het daar weg?

ik kopieerde het naar een map maar als ik het dan probeer te openen gaat hij iedere x stuk voor stuk die bestandjes zoeken die in het imovie project voorkomen?! raar

Bijdrager
    mvdenberg

uhm… je kan toch ook bij delen kiezen dat er een ‘internet’ bestand van wordt gemaakt? Of bedoelde je dit niet?

Bijdrager
    Jesse

nee heb het ff over dat imovie projectbestand waar je de .mov file uit kan plukken… alleen werkt dit niet zoals hierboven!

Bijdrager
    Jesse

snappen jullie wat ik bedoel hierboven?

Bijdrager
    mvdenberg

Zoals ik het begrepen heb:
    Binnen iMovie heb je een project. Hierin staan allemaal korte fragmenten, ingeladen vanaf een camera. Nu zou jij graag het totale project bestand, dus het iMovie bestand, willen overzetten naar een windows omgeving?
    Als je dit bedoelt, dan denk ik niet dat het kan. Volgens mij kan je die losse korte fragmenten (quicktime bestanden) op een windows computer overzetten (via een cdrom, netwerk). Je zou op je windows computer ook de tape opnieuw kunnen inladen.

Bijdrager
    Jesse

ook dit bedoel ik niet.. zou je even kunnen kijken naar de 1e reactie die ik kreeg!! vanaf daar moet jij even beginnen:)

Moderator
    unSOUND

Je moet gewoon je project openen in iMovie, en dan kiezen voor Exporteren… En dan niet voor een standaard optie kiezen, maar voor geavanceerd. Daar selecteer je dan de codering van je keuze. Welke keuze qua codering het beste is kun je nalezen in de reeds bestaande topics over deze vraag…

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=75009
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=41733
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=35961

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.