17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Henque

iMovie exporteert niet meer na software-update

Op één van m’n iMac’s draai ik nog macOS Sierra omdat ik hier nog oudere software op kan draaien.
    Na i.o.s. 14 op m’n iPhone, kreeg ik melding als deze op de iMac aansloot, dat er software-update nodig zou zijn om verbinding te maken.

Sinds dien exporteert iMovie 10.1.8 niet meer na deze software-update

Mijn vraag: waar is deze software-update geïnstalleerd zodat ik de vorige vanaf backup terug kan zetten?
    Heb al onder iTunes gekeken, maar daar was die niet gïnstalleert.
    Hier https://support.apple.com/nl-nl/HT208831 wordt ik niet wijzer van
    Bvd..

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 weken geleden door Henque.
    Sleutelbeheerder
    Night

Wellicht helpt het om iMovie te updaten naar versie 10.1.12 (de laatste versie die door macOS Sierra ondersteund wordt)?

Bijdrager
    Henque

<p class=”cite”>Night op 26 september 2020 om 16:48</p>
    Wellicht helpt het om iMovie te updaten naar versie 10.1.12 (de laatste versie die door macOS Sierra ondersteund wordt)?

Bedankt Night, maar in App Store krijg ik versie 10.1.12 niet te pakken

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Die software update was nodig om je iOS 14 device weer met je Mac te laten praten, precies wat het support document zegt. Dat heeft niets met de iMovie foutmelding te maken, een iMovie export staat ook helemaal los van je iPhone…. Toeval dus, en doe geen moeite want die systeemupdate vind je nergens terug

Google maar eens op die foutmelding zelf – com.apple.compressor.compressorkit.errordomain – best lastig wat daar nou de oorzaak van is.

Bijdrager
    Henque

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 26 september 2020 om 18:57</p>
    Die software update was nodig om je iOS 14 device weer met je Mac te laten praten, precies wat het support document zegt. Dat heeft niets met de iMovie foutmelding te maken

@Antwoordapparaat
    ,
    Heeft wel met iMovie foutmelding te maken.
    Heb een backup van augustus terug gezet, en geen probleem.
    Stuk voor stuk een software-update uitgevoerd en iMovie getest.
    En na deze ontstonden de problemen

En @Night
    iMovie heb ik verwijderd en met “aankopen” terug gezet.
    Kreeg ik de vraag “nieuwste of laatste compatible versie” installeren.
    Natuurlijk laatste gekozen en blijkt toch 10.1.8 te zijn

Bedankt voor meedenken

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Henque.
    Bijdrager
    Henque

@Antwoordapparaat, voor de duidelijkheid,
    Het gaat hier niet om de i.o.s. update, maar om een software-update op iMac om (iTunes) te laten communiceren met iPhone

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ok, dat is vreemd. Ja ik weet om welke update het gaat, die ken ik. Je krijgt ‘m nadat je voor het eerst een iOS 14 device aansluit op een oudere macOS versie. Het zou echt los moeten staan van elkaar. Maar andere vraag: hoe / in welk formaat exporteer je je iMovie bestand? Of welke handeling verricht je precies in iMovie en heb je al een andere manier of ander formaat geprobeerd?

Bijdrager
    Henque

Exporteert naar geen enkel bestand.., foutmelding in alle gevallen.
    Maar mijn vraag was “waar is deze software-update geïnstalleerd” zodat ik alleen deze vanaf backup hoef terug te zetten?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Daar gaf ik al antwoord op, die vind je niet terug. Staat helemaal los van normale systeemupdates. De enige optie is dan om een backup terug te zetten en niet een iOS 14 device aan te sluiten, lijkt me niet handig..

Je foutmelding heeft met exporteren in iMovie te maken, daarom vraag ik daar verder naar. Als je zegt dat je niks exporteert: wat doe je dan waarbij die foutmelding verschijnt?

Bijdrager
    KarelWillem

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 26 september 2020 om 20:34</p>
    Als je zegt dat je niks exporteert: wat doe je dan waarbij die foutmelding verschijnt?

Hij zegt niet dat hij niks exporteert.

De foutmelding komt bij het exporteren dus.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ok, ik zie de spraakverwarring 🤦🏻‍♂️.. My bad.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 26 september 2020 om 20:34</p>
    De enige optie is dan om een backup terug te zetten en niet een iOS 14 device aan te sluiten.

Dus dat. Of updaten naar High Sierra / Mojave (.. welke software werkt dan niet meer Henque?) Of hier nog even kijken of er iets zinnigs staat, het is een foutmelding die al langer voorkomt:

https://discussions.apple.com/thread/250100566

https://discussions.apple.com/thread/251235245

https://discussions.apple.com/thread/8421678

final cut exporteren

Bijdrager
    Henque

Sierra vind ik het prettigst.
    Heb backup weer terug gezet zodat alles werkt.
    Op andere iMac heb ik de meest recente Os, kan daar ook m’n iPhone met iOS 14 aan hangen.
    Maar @Antwoordapparaat, ben het niet met je eens dat software wat geüpdatet is, niet meer terug te vinden zou zijn.
    Er is iets, ergens, misschien in de Lybrary of software-content, veranderd zijn na de update.
    Alleen.., waar..?
    Maar laat maar verder zo, ik doe het wel met wat ik heb.

PS alle 32-bit apps werken niet meer op Catalina en daar heb ik er nog een paar van.

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Henque.
    Bijdrager
    Antwoordapparaat

Henque op 26 september 2020 om 22:55
    Maar @Antwoordapparaat, ben het niet met je eens dat software wat geüpdatet is, niet meer terug te vinden zou zijn.
    Er is iets, ergens, misschien in de Lybrary of software-content, veranderd zijn na de update.

Tuurlijk, er is érgens iets veranderd anders was het geen update. Aan jou de uitdaging om me te vertellen waar… Ik bedoel meer dat je in tegenstelling tot systeemupdates (buildnumber macOS) of programma-updates (versienummer van de betreffende app, Safari, iTunes, ik noem maar wat) bij deze niet ziet of ie wel of niet geïnstalleerd is. En ik kan ook nergens vinden dat er een verband is tussen die update en iMovie.

PS 32-bits: Ja, I know. Ik zei bewust High Sierra of Mojave 😛.

Bijdrager
    Henque

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 26 september 2020
    <span style=”font-size: 16px; background-color: #ffffff;”>Aan jou de uitdaging om me te vertellen waar… </span></p>

😳Dat was juist mijn vraag…
    Beetje zinloos ook om via omwegen te vertellen dat je het ook niet weet.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Ja op dat punt heb je gelijk, maar volgens mij heb ik nog meer zinnige dingen gezegd. En als je die goed hebt gelezen weet je dat dit:

Henque op 26 september 2020 om 16:11
    Mijn vraag: waar is deze software-update geïnstalleerd zodat ik de vorige vanaf backup terug kan zetten?

.. inmiddels een zinloze vraag is. Er is in dit geval geen vorige versie die je kunt terugzetten. Waarschijnlijk zijn er een paar systeembestanden aangepast, niemand weet welke. Dus wat je nu hebt gedaan – een hele backup terugzetten – is de enige optie.

Ik deed vooral een poging om je met het iMovie probleem te helpen. En dat is helaas nog niet gelukt zoals ik gehoopt had 😉.

Sleutelbeheerder
    Night

Wel jammer dat je dit nu telkens moet doen als je je iPhone wil aansluiten….

Ik las ergens dat het installeren van Xcode een mogelijk ‘work-around’ is voor jouw probleem.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.