11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Wim Hein

iMovie export slechte kwaliteit in Front Row

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en wil eerst even een bedankje schrijven voor de vele goede tips die ik hier al gevonden hebt.

Dan hier nu mijn eerste vraag.
    Ik heb met de verschillende export instellingen van iMovie voor mijzelf ontdekt dat ik het gebruik van de Apple Intermediate Codec het mooiste resultaat vindt geven.
    Als ik deze afspeel met Quick Time ziet het er prima uit. Wanneer ik echter de zelfde film afspeel met Front Row zijn de kleuren net zo flets als bij een standaard export van iMovie.
    Kent iemand dit probleem en is dit mogelijk te verhelpen?
    Ik heb het al gevraagd via het iMac – AppleCare Protection maar daar zeiden ze dit probleem niet te kennen.

Ook heb ik getracht via XBMC en Plex de movie met de AIC code af te spelen maar deze herkennen dit formaat niet.

Groet… Wim Hein

Bijdrager
    Pieterr

AIC is bedoeld als tussenformaat om het editten makkelijker te maken. Dat verklaart waarom non-Apple programma’s als XBMC en Plex het formaat niet herkennen.

Op de vraag waarom de kleuren fletser zijn in Front Row dan in QuickTime moet ik je het antwoord schuldig blijven. Ik zou denken dat beide programma’s gebruik maken van dezelfde codec om de AIC af te spelen.

Bijdrager
    Wim Hein

Hallo Pieterr,

Mooi dat je gereageerd hebt.
    Je schrijft dat je het antwoord schuldig moet blijven.
    Daarom van mij een verzoek om als je dat wilt het eens uit te testen door een kort filmpje in iMovie te exporteren naar het AIC formaat en dan vervolgens bekijken in Quick Time en Front Row om te zien of je dan verschillen ziet.
    Bij voorbaat dank als jij of anderen die moeite willen nemen.

Groet… Wim Hein

Bijdrager
    Pieterr

Wil ik wel doen als ik weer achter m’n Mac zit.
    Kun je nog wat details geven wat jij nu gebruikt?
    OS X versie? QuickTime Player 7 of QuickTime X? Heb je nog bepaalde codec uitbreidingen geinstalleerd (zoals bv Flip4mac of Perian)?

Bijdrager
    Wim Hein

Hallo Pieterr,

Ik heb de Mac OS X versie Leopard en beide versie van QuickTime plus de uitbreidingen van Flip4mac en Perian.

Bijdrager
    Wim Hein

Hallo Pieterr,

Je hebt me wel aan het denken en weer proberen gezet want als ik een test filmpje afspeel in beide versies van Quick Time dan zijn dezelfde verschillen te zien als tussen Quick Time X en Frontrow.
    Zou dit inhouden dat Front Row gebruik maakt van de codecs uit Quick Time 7?

Bijdrager
    Pieterr

Aha! QuickTime X is inderdaad volledig opnieuw geschreven!

Bijdrager
    Wim Hein

Hallo Pieterr,

Ok Quick Time X is volledig opnieuw geschreven maar dat helpt me nu niet verder.
    Wat ik wel opvallend vind is het volgende.
    Quick Time 7 staat bij mij in de map Hulpprogramma’s en Quick Time X staat in de map Programma’s.
    Is dit wel juist of moet hier iets aangepast worden?
    Is Quick Time 7 nog wel nodig of kan ik dit zonder problemen eventueel verwijderen?

Bijdrager
    Pieterr

Zoals het nu staat, klopt het (op Snow Leopard).

QuickTime Player 7 kun je nodig hebben als je bepaalde content wilt afspelen waarvoor je een codec nodig hebt die (nog) niet door QuickTime X wordt ondersteund. De flip4mac en Perian plugins bijvoorbeeld werken ook alleen met QT7 en niet met QTX.

Bijdrager
    1984

Een Snow Leopard-compatibele versie van QuickTime Player 7 is indien nodig ook beschikbaar voor gebruik met oudere media of met bestaande AppleScript-takenreeksen. QuickTime Player 7 kan worden gebruikt voor het afspelen van indelingen zoals QTVR, interactieve QuickTime Movies, en MIDI-bestanden. Bovendien worden ook QuickTime 7 Pro-registratiecodes ondersteund voor toegang tot de functionaliteit van QuickTime Pro.

QuickTime Pro installeren

Bijdrager
    Wim Hein

Toch maar eens even naar de plaatselijke macshop gegaan om daar dezelfde test uit te voeren.
    Resultaat het zelfde als thuis. Front Row speelt de AIC movies in slechtere kwaliteit af als Quick Time X.
    Kennelijk zit het probleem dus toch in de aansturing van Front Row met gebruik van oude codecs.
    Wel jammer want dit maakt het gebruik van Front Row voor mijn movies wat minder aantrekkelijk.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.