6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Monden

Imovie en Toast 5.0 voor OS X – Video cd maken

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe???

Alles wat in OS 9 automatisch gaat wil in OS X absoluut niet lukken.

In OS 9 kun je met Imovie een videofilm exporteren en geschikt maken voor Toast 5.0, hierna de video cd branden en klaar is kees.

In OS X werkt dit echter niet, dus kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe???
    Tevens wil ik graag weten hoe ik foto's op cd kan branden en deze foto's dan bekijken op een DVD speler.  ???

Moderator
    Adriaan Mol

Om een DVD te kunnen branden moet je een DVD brander hebben. Dan kan je met iDVD de DVD zelf maken. Volgens mij is het niet mogelijk interactieve DVD's te maken op een normale CDROM.

Over je andere probleem moet je iets duidelijk zijn, want met deze informatie kan ik je echt niet helpen.

Adriaan

Bijdrager
    Monden

Beste Adriaan,

Het gaat niet om DVD films maar om een Video cd.
    De films zijn gemaakt met een digitale videocamera en ik wil ze afspelen op een DVD speler, dat kan als ze als video cd gebrand zijn en je DVD speler dit ondersteunt.

Omtrent de foto's, dit zijn digitale foto's en ook hier moet het mogelijk zijn om ze op cd te zetten en ze dan te bekijken met een DVD speler.

Mvgr Gerard Monden

Anoniem

Beste Gerard,

Toast updaten naar 5.1.2. Deze voegt de functionaliteit exporteren vanuit iMovie toe. Zoals op de website van Roxio staat:

"Video CD
    The Toast Titanium 5.1.2 updater/installer includes a new version of the Toast Video CD Support QuickTime™ codec, which encodes digital video into MPEG-1 format. This codec is available to most QuickTime compatible applications such as QuickTime Player and Final Cut Pro, and is usually accessible from the "Export Movie" menu. It also includes a new version of the Toast Video CD Export iMovie plugin, which enables direct exporting of your iMovies to Video CD. Toast Video CD Support 1.4 also corrects an issue with the previous version, which inadvertently expired on January 31st 2002."

Wel even OSX updaten naar 10.1.2, anders doet 'ie het niet.

Succes:)

Bijdrager
    Monden

Beste Erik,

Van Toast is het de laatste versie evenals OS X, versie 10.1.3 maar in Imovie zie ik geen optie om te exporteren naar Toast.

Groetjes

Gerard  :)

Anoniem

Beste Gerard,

mocht je van plan zijn om een super-vcd te gaan maken van je iMovie projecten, dan kun je op de homepagina van rnc enkele manieren vinden om een svcd te maken. http://homepage.mac.com/rnc

Groeten,
    JJ.
    :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.